læse date fra Oracle database...
Fra : Carsten Tygesen

Dato : 24-10-02 20:06

Hej,

Jeg håber der er en venlig sjæl der vil fortælle mig hvordan jeg med PHP
connekte og kan læse fra data fra
Oracle databasefiler som er installeret på en Linux server.

Med venlig hilsen og på forhånd tak.

Carsten Tygesen

Fra : Larz

Dato : 24-10-02 22:57

Carsten Tygesen wrote:

> Jeg håber der er en venlig sjæl der vil fortælle mig hvordan jeg med PHP
> connekte og kan læse fra data fra
> Oracle databasefiler som er installeret på en Linux server.

Jo: http://dk.php.net/oracle

Nærmere betegnet:

   http://dk.php.net/ora_logon
   http://dk.php.net/ora_parse
   http://dk.php.net/ora_exec
   http://dk.php.net/ora_fetch
og
   http://dk.php.net/ora_logoff

--
-
Lars

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-10-02 09:28

Larz wrote:

> Jo: http://dk.php.net/oracle

Det er nok en bedre ide at bruge OCI8-funktionerne
(http://php.net/oci8), hvis der er tale om en Oracle 8- eller 9-database
(og det er nok endnu bedre at bruge PEAR DB, som også har en abstraktion
af OCI8-funktionerne: http://pear.php.net/manual/en/core.db.php).

Fra : Larz

Dato : 25-10-02 17:54

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> (http://php.net/oci8), hvis der er tale om en Oracle 8- eller 9-database
> (og det er nok endnu bedre at bruge PEAR DB, som også har en abstraktion

Du har ret! Det er et par måneder siden jeg brugte oracle - og det var
med et abstraktionslag - og det var OCI8 :)

--
-

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 25-10-02 18:48

Larz wrote:

> Du har ret! Det er et par måneder siden jeg brugte oracle - og det var
> med et abstraktionslag - og det var OCI8 :)

Okay, men det, jeg mente, var, at PEAR DB så lægger endnu et
abstraktionslag ovenpå OCI8 :). Fordelen er, at man kan bruge den samme
API til mange databaser (omkring 10 forskellige, mener jeg... plus de
forskellige databaser, der kan tilgås vha. ODBC)).

Fra : Carsten Tygesen

Dato : 26-10-02 07:38

Hej Lars og Jonas!

Tak for hjælpen - nu har jeg noget at arbejde videre med.

Med venlig hilsen
Carsten Tygesen