Hvilken HD
Fra : Per Juul Larsen

Dato : 24-10-02 19:31

Hej..

Jeg er ved at ommøblere hardware og er i tvivl om hvilken af 2 Hardiske jeg
skal indstalere systemet på.
Det drejer sig om en 60GB Segate ST360021A og en Maxtor 20GB. Begge er på
7200RPM
Segate: ST360021A,60GB,7200rpm,9.5ms avg,Ultra ATA/100,cache 2MB
Maxtor: D740X-6L, 20GB,7200rpm,8.5ms avg,cache 2MB

mvh Pjl

Fra : James

Dato : 24-10-02 20:47

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> wrote in message
> [...]
> Segate: ST360021A,60GB,7200rpm,9.5ms avg,Ultra ATA/100,cache 2MB
> Maxtor: D740X-6L, 20GB,7200rpm,8.5ms avg,cache 2MB

Kommer da virkelig an på hvor meget plads du skal bruge. Maxtor'en er højst
sandsynligt billiger da den kun er på 20 GB.
Hvis det er udelse du er ude efter tror jeg ikke du mærker nogen forskel på
disse to diske. Kan ikke lige huske model navnet så jeg ved ikke om
ovennævnte er sådan en, men nogen af Maxtors disk er ned fluid leje og
derfor meget støjsvage.

Men mit bud ville nok falde på Maxtors (m.fluid leje) hvis pladsen er
irelevant, vel og mærke.
/James

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 08:41

"Per Juul Larsen" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Segate: ST360021A,60GB,7200rpm,9.5ms avg,Ultra ATA/100,cache 2MB
> Maxtor: D740X-6L, 20GB,7200rpm,8.5ms avg,cache 2MB

Jeg ville vælge Seagate'en.
Til hverdag kommer du ikke til at mærke forskel på de 2 diske. Søgetid,
overførselshastighed osv betyder ikke det helt vilde hvis du skal surfe
nettet eller skrive en email. Dernæst er den 40 GB større (man kan aldrig få
for meget harddiskplads).
Der er dog en del andre faktorer der kan spille ind:
Støj.
Anskaffelsespris (tror dog du har købt dem).
Hvad skal de bruges til.
Varme.

Fandt denne test som du måske vil læse:
http://www.xbitlabs.com/storage/maxtor-d740x-6l/
Den sammenligner en Seagate og Maxtor (+ 2 andre).
Det er dog ikke helt de samme Størrelser som dine diskmuligheder, men
modellerne skulle ikke fejle noget (dette er i hvert fald hvad jeg
umiddelbart kan finde ud af).
Husk på at det er en test af Maxtor, læs endvidere konklusionen i
Seagatetesten, for at læse om den.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-10-02 10:00

> Jeg er ved at ommøblere hardware og er i tvivl om hvilken af 2 Hardiske
jeg
> skal indstalere systemet på.
[SNIP]
> Segate: ST360021A,60GB,7200rpm,9.5ms avg,Ultra ATA/100,cache 2MB
> Maxtor: D740X-6L, 20GB,7200rpm,8.5ms avg,cache 2MB

Jeg forstår det som om du skal have begge diske i maskinen, og blot skal
vælge på hvilken operativsystemet skal ligge på. Jeg ville så lægge systemet
på maxtor'en, da den vist er en anelse hurtigere.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 22:06

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
systemet
> på maxtor'en, da den vist er en anelse hurtigere.

Har læst posten igen og jeg støtter Jeppe både i antagelse af hvad Per mener
og valg af disk (selv om det er marginaler der er tale om).
Tror James ledte mig lidt på vildspor