Netkort til Mini PCI sokkel ?
Fra : Magnus

Dato : 24-10-02 19:30

Jeg har en bærbar hvor mit netkort er i stykker og derudover så virker det
ikke med XP så jeg vil skifte det ud.
Det sidder i en såkaldt "MiniPCI" sokkel og jeg vil gerne have et som kan
sidde der istedet så jeg ikke optager en PCMIA plads til et netkort når der
er indbykket netstik i siden på maskinen som er tilsluttet Netkort/modem
kort i MiniPCI soklen.

Men da jeg søgte i diverse butikker på nettet efter hardware som passer til
MiniPCI fandt jeg intet.
Hvorkan jeg få et nyt netkort som passer til sådan en sokkel eller er den
forældet?

/Magnus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 19:51

"Magnus" <arnason@email.dk> wrote in message

> [...]
> MiniPCI fandt jeg intet.
> Hvorkan jeg få et nyt netkort som passer til sådan en sokkel eller er den

Mener Proconsult.dk har haft det... Kunne dog umildbart ikke finde dem...

Men ellers kan de vel sagtens skaffe det, ved at sende en email

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 05-11-02 21:04

> [...]
> passer til MiniPCI fandt jeg intet.
> Hvorkan jeg få et nyt netkort som passer til sådan en sokkel eller er

Det er nemlig hamrende svært at finde. 3COM 3CN3AC1556B passer til en hel
stribe maskiner, bl.a. min egen IBM. du kan se kompatibilitetslisten hos
3COM:

http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3CN3AC1556B

Her er så det spændende... Hvor fås det? www.net-supplies.dk -> Netværk ->
PC Netkort (ja, PC Netkort, ikke PCMCIA) -> 3Com -> 3CN3AC1556B! (607,69kr +
moms og forsendelse)

Det skal bestilles ligeså snart jeg er blevet venner med min bankrådgiver
igen...

--
/H3nrik V!

Special thanks goes to Intel for giving me that 1G OverClock
PIV 1.6A, now @ 2.6