afspildning af midi filer
Fra : dudsen

Dato : 24-10-02 18:24

Hvordan gøres subject fra en komandolie jeg har prøvet playmidi og
den brokker sig over at /dev/sequencer hvad bruger man og hvordan
--
Daniel Udsen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-10-02 21:36

Den Thu, 24 Oct 2002 19:24:19 +0200 skrev dudsen:
>Hvordan gøres subject fra en komandolie jeg har prøvet playmidi og
>den brokker sig over at /dev/sequencer hvad bruger man og hvordan

Prøv med Timidity (søg på freshmeat).

Mvh
Kent
--
Mails skrevet før 12:00 skal læses med det forbehold, at hjernen først
forventes at være færdig med at boote på det tidspunkt, og indholdet

Fra : Bo Simonsen

Dato : 24-10-02 21:51

dudsen wrote:

> Hvordan gøres subject fra en komandolie jeg har prøvet playmidi og
> den brokker sig over at /dev/sequencer hvad bruger man og hvordan

Sidst jeg prøvede skulle jeg installere et midi loopback modul, det
gøres ved at skrive:

   modprobe v_midi

Måske kan det løse dit problem.

--
Mvh. Bo
Linux! The choice of a GNU generation!

Fra : dudsen

Dato : 24-10-02 22:40

Bo Simonsen wrote:

> Sidst jeg prøvede skulle jeg installere et midi loopback modul, det
> gøres ved at skrive:
>
> modprobe v_midi
>
> Måske kan det løse dit problem.

Ikke helt nu brokker den sig over manglende playback.(playmidi: No
playback device found.)

timidity siger No pre-resampling cache hit og så gør den eller intet
den afslutter ikke engang.

Det er underligt specialt eftersom jeg altid har opfatter midi som et
simpelt format men det var sikker bare uvidenhed

--
Daniel Udsen
Avec!

Fra : Bo Simonsen

Dato : 25-10-02 13:51

dudsen wrote:

> Ikke helt nu brokker den sig over manglende playback.(playmidi: No
> playback device found.)
>
> timidity siger No pre-resampling cache hit og så gør den eller intet
> den afslutter ikke engang.

Wierd, at den lige skriver "no playback device found". Du har
premissions til at bruge /dev/sequencer

> Det er underligt specialt eftersom jeg altid har opfatter midi som et
> simpelt format men det var sikker bare uvidenhed

Me too, det burde jo virke ligesom mod. Mod-filer kræver jo ikke speciel
device.

God Weekend.

Fra : Kent Friis

Dato : 25-10-02 18:20

Den Thu, 24 Oct 2002 23:40:23 +0200 skrev dudsen:

> [...]
>
>Det er underligt specialt eftersom jeg altid har opfatter midi som et
>simpelt format men det var sikker bare uvidenhed

Timidity skal have nogen filer med instrumenterne, men det står på
deres hjemmeside. Config-filen kan dog være lidt svær at få styr på.

Timidity har ingen problemer med at "spille" uden instrumenter, det er
måske det du er ude for...

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : dudsen

Dato : 25-10-02 20:55

Kent Friis wrote:

> [...]
> deres hjemmeside. Config-filen kan dog være lidt svær at få styr på.
>
> Timidity har ingen problemer med at "spille" uden instrumenter, det

Tjoo men urpmi påstor timidity-insruments er instaleret det pleger så
at betyde af de er der.
Jeg har efter hvad jeg kan vurdere retigheder til /dev/sequencer
lr-xr-xr-x burda da værre korekt ikke?

--
Daniel Udsen
All foods assume a uniform taste, texture, and color when freeze-dried

Fra : Kent Friis

Dato : 26-10-02 11:00

Den Fri, 25 Oct 2002 21:54:59 +0200 skrev dudsen:

>Tjoo men urpmi påstor timidity-insruments er instaleret det pleger så
>at betyde af de er der.
>Jeg har efter hvad jeg kan vurdere retigheder til /dev/sequencer
>lr-xr-xr-x burda da værre korekt ikke?

timidity bruger /dev/dsp, og virker i ren software. Lydkortet behøver
altså ikke understøtte midi.

Mvh
Kent
--