database søgning
Fra : raaj

Dato : 24-10-02 15:51

Jeg skal opbygge en hjemmeside med en søge funktion. Men jeg ved ikke helt
hvordan det skal laves. Hvis jeg har en relationsdatabase der indeholder
låner, bøger osv. Hvis en person på hjemmesiden skriver skriver et ord eller
en sætning i søgefeltet, så skal alle ord der matcher i databasen komme
frem. Er der nogne der har nogen links til sider der har noget om emnet ?
eller ved hvordan det skal laves ??

Fra : Lars Hessellund

Dato : 26-10-02 12:42

Ups.... kom til at sende den direkte til dig... prøver lige igen...(bruger
ikke så ofte news-groups)

Måske det var en idé at bruge WHERE FREETEXT (' parameter').
FREETEXT søger efter alt der ligner det du har skrevet i søgefeltet.