Telia Bredbånd@home uden fastnettelefon
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-10-02 13:59

I andre tråde har det været nævnt, at man godt kan få Telia Bredbånd
uden et påtvungent fastnetabonnement og, at prisen angiveligt skulle
være den rene pris for selve bredbåndsdelen.

Jeg har haft kontaktet Telia angående dette og svaret var, at man godt
kunne få bredbånd uden fastnettelefon men.... Oprettelsesprisen ville
være 950,- + 495,- og abonnementsprisen 249,- til 749,-

Incl. telefon ville oprettelsesprisen bare være 495,- og
abonnementsprisen 99,- for telefon og 150,- til 650,- for bredbånd.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-10-02 14:04

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote in message

> [...]
>
> Incl. telefon ville oprettelsesprisen bare være 495,- og
> abonnementsprisen 99,- for telefon og 150,- til 650,- for bredbånd.

Ja, og så kan man jo ligeså godt have telefon abonnement også´!

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-02 14:06

> prisen angiveligt skulle
> være den rene pris for selve bredbåndsdelen.

Der har været nogen der har misforstået de udtalelser der kom fra dem
der måtte formodes at vide noget om det.
Jeg har aldrig fået opfattelsen af at det ville blive billgere.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : TBC

Dato : 24-10-02 16:30

> [...]
>
> Incl. telefon ville oprettelsesprisen bare være 495,- og
> abonnementsprisen 99,- for telefon og 150,- til 650,- for bredbånd.

....Det er sku da at gøre grin med folk, hvor dumme tror de man er ? ...Så
dum at man ikke kan finde lommeregneren i sit OS ? ...Med andre ord, Telia
agter den liberale DSL kunde lige så højt som TDC

Som forbruger får det mig til at føle mig pisset på af TDC og Telia, var jeg
ombudsmand ville jeg føle mig gjort direkte til grin af dem

.....Den slags er simpelthen så groft, i betragtning af at det skulle være
reaktionen på kravet om at folk skulle kunne have frit valg imellem hhv
udbydere, telefon og DSL. De facto har man simpelt hen ikke noget frit valg
hvis man blot vil have DSL fra Telia eller TDC, med mindre man betænker "det
frie valg" til den økonomisk afstraffelse der hører med til at ønske sig
fri.

TBC

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 30-10-02 07:53

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> ombudsmand ville jeg føle mig gjort direkte til grin af dem

Blah Blah Blah, Produktet er ok, prisen er ok, og du har lov til ikke at
købe det.

--
Svend

Fra : TBC

Dato : 30-10-02 13:50

"Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Blah Blah Blah,

Selv Blah Blah Blah ....endog er dine Blah jo tilsyneladende totalt
ignorente Blah Blah Blah's, idet der i dit indlæg ikke er den fjerneste
indikation af at du overhovedet har forholdt dig til de omtalte
problematikker.

>Produktet er ok,

Det håber jeg da, og det ER det da for langt størstedelen. Jeg har selv gået
og venten og luret på det. Nu har min nærmeste ven fået det og har har da
den hastighed han optimalt skal have, det eneste der holder MIG tilbage er
at jeg er online spiller og at hans og andre Telia kunder jeg her i gruppen
har set har skuffende ping med løsningen.

> prisen er ok

Så absolut !

> og du har lov til ikke at
> købe det.

I praksis har jeg jo åbentbart ikke lov til at fravælge en ordning der i
pris tilsvarer fasnettelefon abbonementet.

TBC

Fra : Allan Joergensen

Dato : 30-10-02 16:57

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> at jeg er online spiller og at hans og andre Telia kunder jeg her i gruppen
> har set har skuffende ping med løsningen.

Det er der kommet (eller i hver fald ved at komme) en løsning på.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I'm OK...I've got a few hit points left...I think..." -- Finieous

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-10-02 17:00

In article <slrnas009q.lv0.allan@coredump.nowhere.dk>, Allan Joergensen wrote:

> Det er der kommet (eller i hver fald ved at komme) en løsning på.

Indtil videre har ca. 25% af brugerne nu en langt lavere pingtid; den er
faktisk et stykke under de 10 ms for dem jeg kender til.

--
Andreas Plesner Jacobsen | If you have to hate, hate gently.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 30-10-02 21:45

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> Indtil videre har ca. 25% af brugerne nu en langt lavere pingtid; den er
> faktisk et stykke under de 10 ms for dem jeg kender til.

Så må jeg være en af de 75% uheldige...

Hvad er det lige i har gjort for de 25% siden det har hjulpet så meget ?

Pinging www.boomtown.net [194.192.82.30] with 32 bytes of data:

Reply from 194.192.82.30: bytes=32 time=53ms TTL=117
Reply from 194.192.82.30: bytes=32 time=54ms TTL=117
Reply from 194.192.82.30: bytes=32 time=58ms TTL=117
Reply from 194.192.82.30: bytes=32 time=49ms TTL=117

Ping statistics for 194.192.82.30:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 49ms, Maximum = 58ms, Average = 53ms

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 30-10-02 21:48

In article <3dc044be$0$803$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, Svend Jørgensen wrote:

> Så må jeg være en af de 75% uheldige...

Ærgerligt (hvis du altså bruger din forbindelse til online-spil), men
jeg vil dog tro at det også snart gælder dig.

> Hvad er det lige i har gjort for de 25% siden det har hjulpet så meget ?

Ændret i en konfiguration.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Shah, shah! Ayatollah you so!

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 01:04

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Ærgerligt (hvis du altså bruger din forbindelse til online-spil), men
> jeg vil dog tro at det også snart gælder dig.

> Ændret i en konfiguration.

Fortæl fortæl ...og gerne inden weekenden
......Det er altså noget der kommer til at gælde alle Telia bredbånd@home
kunder ?

TBC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-10-02 08:16

In article <Zr_v9.197717$Qk5.6929145@news010.worldonline.dk>, TBC wrote:

> Fortæl fortæl ...og gerne inden weekenden

Nej ;)

> .....Det er altså noget der kommer til at gælde alle Telia bredbånd@home
> kunder ?

Jeg må og kan ikke udtale mig på vegne af Telia. Men det ville da være
nærliggende at tro at dette bliver implementeret på alle
Bredbånd@Home-linier.

--
Andreas Plesner Jacobsen | You are magnetic in your bearing.

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 13:42

> Men det ville da være
> nærliggende at tro at dette bliver implementeret på alle
> Bredbånd@Home-linier.

Ja, det ville det jo heldigvis. Men når noget næsten lyder for godt til at
være sandt må man somme tider lige sikre sig med oplagte spørgsmål og knibe
sig selv i armen.

Mon ikke også det ville være nærliggende at tro at implementeringerne
starter og først udbygges på nogle af de større centraler ?
F.eks er jeg på ydre Nørrebro centralen (Stefansgade).

Hvor lang tid tager det sædvanligvis at implementere nye konfigurationer
over hele netværket hos en ISP ?

Er der en blandt de lykkelige 25 % der har en tracert til f.eks boomtown
eller gamelands servere, eller evt. dix'en ?

TBC
T minus 48 hours, countdown pending

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-10-02 13:51

In article <oy9w9.199669$Qk5.6971543@news010.worldonline.dk>, TBC wrote:

> Er der en blandt de lykkelige 25 % der har en tracert til f.eks boomtown
> eller gamelands servere, eller evt. dix'en ?

Her er en traceroute fra hhv TDC og Tiscali til en sådan kunde:

TDC:

1 hsrp.sltnxf.ip.tele.dk (195.249.15.220) 1.108 ms * 0.956 ms
2 fe12-0-0-4.100M.sltnxt1.ip.tele.dk (195.249.15.178) 1.410 ms 1.235 ms 1.502 ms
3 fe-0-2-0.100M.sltnxj2.ip.tele.dk (195.249.96.238) 1.625 ms 1.600 ms 1.920 ms
4 pos4-2.155M.arcnxg1.ip.tele.dk (195.249.12.245) 1.831 ms 1.937 ms 1.745 ms
5 pos7-0.2488M.albnxg1.ip.tele.dk (195.249.6.125) 4.023 ms 4.325 ms 4.055 ms
6 ge4-0-0.1000M.albnxi2.ip.tele.dk (195.249.1.6) 3.908 ms 4.302 ms 3.755 ms
7 dk-ejb-b1-pos6-0-core.ejby.dk.telia.net (194.239.213.234) 4.294 ms 7.877 ms 5.494 ms
8 dk-ejb-fr01-eth1-access.ejby.dk.telia.net (194.19.194.70) 8.692 ms 9.350 ms 6.001 ms
9 dk-ejb-xg1-geth0-0-access.ejby.dk.telia.net (194.255.208.34) 5.632 ms 4.867 ms 4.513 ms
10 CENSUR (CENSUR) 11.913 ms 13.609 ms 12.777 ms

Tiscali:

1 so-4-2-0.cph10.ip.tiscali.net (213.200.73.5) [AS 3257] 0 msec 0 msec 4 msec
2 dk-ejb-b1-geth1-0-core.ejby.dk.telia.net (192.38.7.35) [AS 1835] 4 msec 0 msec 0 msec
3 dk-ejb-fr01-eth1-access.ejby.dk.telia.net (194.19.194.70) [AS 3308] 4 msec 0 msec 0 msec
4 dk-ejb-xg1-geth0-0-access.ejby.dk.telia.net (194.255.208.34) [AS 3308] 4 msec 0 msec 4 msec
5 CENSUR (CENSUR) [AS 3308] 12 msec 12 msec 8 msec

--
Andreas Plesner Jacobsen | And in the heartbreak years that lie ahead,

Fra : Larz

Dato : 31-10-02 14:07

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Her er en traceroute fra hhv TDC og Tiscali til en sådan kunde:
>
> TDC:
>
> <snip sygelig sej traceroute/>

damn den er vild ;)

--
-
Lars

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 14:20

> Her er en traceroute fra hhv TDC og Tiscali til en sådan kunde:

Tak !

Hvor er det nu liiige man kan gå ind og lave disse tracert (URL)

> [...]
msec 0 msec 0 msec
> 4 dk-ejb-xg1-geth0-0-access.ejby.dk.telia.net (194.255.208.34) [AS 3308] 4

Har bemærket det samme hos min kammerat der har BB@home løsningen. Han bor i
Lyngby, men telia "bor" tilsyneladende af alle mystiske steder at dømme
efter navngivningen næsten udelukkende i ejby ! ? ....selv første node
hedder ejby hos alle de BB@home tracert jeg har set ?

TBC

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 31-10-02 14:47

http://noc.tele.dk/ og http://as8807.net/

> [...]
> Lyngby, men telia "bor" tilsyneladende af alle mystiske steder at dømme
> efter navngivningen næsten udelukkende i ejby ! ? ....selv første node

Lige som TDC har Telia nogle udvalgte steder at terminere ATM-trafikken.

--
Andreas Plesner Jacobsen | A snake lurks in the grass.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 31-10-02 16:07

On Thu, 31 Oct 2002 14:20:15 +0100, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>men telia "bor" tilsyneladende af alle mystiske steder at dømme
>efter navngivningen næsten udelukkende i ejby ! ?

Der er da vist ikke noget hemmeligt i at Telias danske hovedkvarter er
i Ejby:
http://www.telia.dk/bvo/info/gen_info_bred.jsp.html?OID=Telias+adresser&CID=-26325
....og der er da vel heller ikke noget mærkeligt i at man har placeret
et stort termineringspunkt i sit hovedkvarter.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 17:07

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> Der er da vist ikke noget hemmeligt i at Telias danske hovedkvarter er
> [...]

Det er i Glostrup svj kan se på Ejby industrivej. Det giver lidt mere
mening. Det jeg undrede mig over var at min ven der bor i Lyngby stort set
øjeblikkeligt kom til "Ejby" routeren når han laver en trace route. ...Men
det er formentligt til Glostrup han kommer og ikke til byen Ejby ....Det
giver straks mere mening.

> ...og der er da vel heller ikke noget mærkeligt i at man har placeret
> et stort termineringspunkt i sit hovedkvarter.

Nej, og heller ikke at det ligger i StorKøbenhavn (Glostrup) og ikke i byen
Ejby. (der findes Ejby kommune på Fyn, og så byen Ejby på Sjælland) Ikke at
der ville være noget galt i det, men det ville blot være ret utraditionelt,
men sikkert med en meget meget glad borgmester som resultat.

TBC

Fra : Allan Joergensen

Dato : 31-10-02 17:20

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> [...]
> der ville være noget galt i det, men det ville blot være ret utraditionelt,
> men sikkert med en meget meget glad borgmester som resultat.

http://shor.ter.dk/532773232

Den blå prik er hjørnet af Telia's grund.

Prøv at se hvad der står på den anden side af Nordre Ringvej.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I've got some stuff that could tranquilize an active volcano!" McCoy

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 31-10-02 17:29

On Thu, 31 Oct 2002 17:07:13 +0100, "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote:

>der findes Ejby kommune på Fyn, og så byen Ejby på Sjælland

Der findes rigtigt mange steder i Danmark der hedder Ejby.
Der findes Ejby i nærheden af Køge og så findes der altså også Ejby,
der ligger i den nordlige del af Glostrup Kommune.

/Jarlskov

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 17:58

> Der findes rigtigt mange steder i Danmark der hedder Ejby.
> Der findes Ejby i nærheden af Køge og så findes der altså også Ejby,
> der ligger i den nordlige del af Glostrup Kommune.

Tilsyneladende, Jeg kom aldrig videre end til krak, den kunne godt finde
"Ejby" til mig ....Imellem Roskilde og Holbæk

Men Ejby i Storkøbenhavn, den køber jeg som fornuftig forklaring hvorfor
mange ryger på Ejby routeren med det samme (Og om routeren så hedder noget
med Ejby pga vejnavnet eller byendelen i Glostrup det giver samme fornuftige
forklaring for mig.)

TBC

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-11-02 08:17

> [...]
>
> Jeg må og kan ikke udtale mig på vegne af Telia. Men det ville da være
> nærliggende at tro at dette bliver implementeret på alle

Er det noget der er dyrt for Telia ?

Timer / Udstyr ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 11-11-02 07:12

In article <3dc22a5a$0$771$d40e179e@nntp03.dk.telia.net>, Svend Jørgensen wrote:

> Er det noget der er dyrt for Telia ?
>
> Timer / Udstyr ?

Det kostede kun timer...og nu er det sket. Alle brugere skulle gerne
have ganske fine pingtider nu.

--
Andreas Plesner Jacobsen | laser, n.:

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 30-10-02 21:42

> I praksis har jeg jo åbentbart ikke lov til at fravælge en ordning der i
> pris tilsvarer fasnettelefon abbonementet.

Jo !

Har du overvejet at de hundrede kr. du betaler i abn. går til at betale for
kobberet ? og at det du betaler for Bredbånd@home kun er for trafikken. Så
hvis ikke du vil have abn. skal du betale for kobberet på en anden måde ?

Desuden er det helt fair at Telia prøver at tjene penge på telefoni når nu
adsl ikke ligefrem har vist sig at være en overskuds forretning for andre
end tdc.

Som Telia kunde synes jeg kun at det er godt at telia tjener penge, hvis
ikke de gjorde det ville de sikkert lukke min forbindelse og trække sig ud
af markedet, men det er måske også det de er på vej til.

750 kr. er stadig en god pris når man tager i betragtning at du har en 2
mbit adsl stående som kun koster 250 kr. når du ikke bruger den.

> TBC

Svend

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 01:22

> "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> Jo !

Nå ? ...det er jo løgn !
Læs dog hvad jeg skriver mand.

> [...]
> hvis ikke du vil have abn. skal du betale for kobberet på en anden måde ?

Har du overvejet at der til fastnet telefon skal bruges udstyr på
centralerne der er dyrere end du forstiller dig ?

> Desuden er det helt fair at Telia prøver at tjene penge på telefoni når nu
> adsl ikke ligefrem har vist sig at være en overskuds forretning for andre
> end tdc.

Klart.

> Som Telia kunde synes jeg kun at det er godt at telia tjener penge, hvis
> ikke de gjorde det ville de sikkert lukke min forbindelse og trække sig ud
> af markedet, men det er måske også det de er på vej til.

Det er de desværre vist godt på vej til

> 750 kr. er stadig en god pris når man tager i betragtning at du har en 2
> mbit adsl stående som kun koster 250 kr. når du ikke bruger den.

Ja, faktisk ....desværre er 2Mbit undøvendigt overkill for mig (jeg har
prøvet det i nogle måneder og havde ikke bedre ping end med 512/512
afligevel) ...Men overvejelsen er at jeg sikkert mange måneder holder mig
under 5 GB (det gør jeg faktisk for det meste af tiden med min nuværende
flatrate) og derfor med Telia får "foræret" en ellers unødig fasnet telefon
(det ville glæde familien) ifht det jeg betaler nu.

Er det Andreas taler om i tråden sandt skal jeg have Telia !!! ...Da Telia
først proklamerede deres produkt var jeg ikke i tvilv om at det var det jeg
skulle have, men da det så kom så jeg kun ringe ping statestikker fra alle
der kunne fortælle om løsningen (min egen ven inkluderet) ...Men ændres det
nu skal jeg da være med her i 12 Time.

Andreas ....fortæl fortæl ....kommer det til alle Telia kunder ?

TBC

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 31-10-02 07:48

> "Svend Jørgensen" <2@lazy.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ? ...det er jo løgn !
> Læs dog hvad jeg skriver mand.

Det gør jeg da også,

i praksis lader du bare være med at ringe på 80101080 og sige at du vil have
bredbånd@home.

Så har du slet ikke noget problem !

--
Svend

Fra : TBC

Dato : 31-10-02 13:24

> Det gør jeg da også,
>
> i praksis lader du bare være med at ringe på 80101080 og sige at du vil
have
> bredbånd@home.
>
> Så har du slet ikke noget problem !

Dah ! ....Alle mine problemer er løst !
Hvorlænge har fraværet af denne uantastelige logik dog ikke forpuret mit liv
og sande potentiale for lykke og velfærd i min higen efter bredbånd til
folket.

TBC

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 01-11-02 08:08

> [...]
liv
> og sande potentiale for lykke og velfærd i min higen efter bredbånd til

lol, du har reddet min dag,

Jeg sagde ikke at det var et bedre alternativ, men at du som forbruger altid
har retten til ikke at købe en vare hvis du har så store problemmer med
prisen eller bærelinjer.

eod.

> TBC

Svend

Fra : Wizard

Dato : 30-10-02 09:09

Fra : TBC

Dato : 30-10-02 13:40

"Wizard" <wizar_d10@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> har valgt at give
> dig et valg mellem om det skal være med eller uden telefon abb. du

Derved at det koster dig det samme uanset om du vælger fastnet telefon
abbonement eller ej. De må da mene man er noget lam hvis man tænker: ...Jeg
har ikke behov for abbonement på begge dele, så jeg tager kun den ene, men
betaler afligevel abonnement som hvis jeg havede fået begge dele. TDC og
Telia giver altså ikke reelt noget alternativ, men laver dette "dygtige"
grumspring for at imødekomme det politiske pres der er på dem, mhp krav om
frit valg.

> [...]
at
> de er tvunget til
> at leje linjerne af TDC udaf det danske ADSL marked.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er de "praktiske/politiske" forholds
tilstand og TDC's forventelige komercielle udnyttelse af sin samme på basis
af dets position, der er den store synder i dette spil.

> [...]
> forlangte at jeg skulle
> flytte mit telefon abb. over til dem (hvilket er lidt svært når man ikke

De eneste du de kan få ren ADSL hos uden alle de øvrige fortrædeligheder som
tvungen flytning eller "strafgebyrer" for fravalg er Tiscali og (tror jeg
nok stadigvæk) Cybercity.

> [...]

dem
> der ønsker at
> få det hele uden at ville betale det som det koster.

Jeg øsnker jo netop IKKE det hele !

Men det er jo nok på
> grund af folk som
> dig at vi nu kan se frem til at TDC overtager monopolet på ADSL i Danmark
> igen.

Den holder vist ikke vand i forhold til faktuelle forhold.

1. Det er på grund af en fatal politisk beslutning at den del af den Danske
infrastruktur som kobberkablerne udgør er kommet på ét selskabs hænder på
ulige fod med dets konkurenter, og ikke længere er på statens og/eller en
uvildig instans hænder.

2. Jeg vælger jo netop at holde mig fra TDC's produkter grundet meget af det
ovenstående, og er dermed ikke medvirkende til deres de facto monopol. Den
slags der er skyld i dét er TDC selv grundet deres aggresive markedsføring
og position (intet forkert i det), og så det store segment af umælende
kunder der end ikke gør sig noget begreb om alternativer.