2 Spørgsmål ang. Asus A7V333
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 24-10-02 14:28

1. WinXP SP-1 Upgraded finder ikke USB-portene korrekt. Jeg har aktiveret
USB 2.0, og er dermed interesseret i at alle 4 USB-porte kører dette, men i
enhedshåndteringen er der alligevel spørgsmålstegn ved den ene af de to
punkter ved navn "Universel Serial Bus Controller". Jeg går ud fra at de to
USB 1.0 porte er disablet? Forslag?

2. Hvor connecter jeg Wake-On-Lan kablet?

På forhånd tak for hjælpen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 24-10-02 16:31

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse

> [...]
> punkter ved navn "Universel Serial Bus Controller". Jeg går ud fra at de to

Jeg er ikke så sikker på at alle 4 usb porte kan køre 2.0
på side 8 i manualen "motherboard layout"
er de øverste usb porte mærkeret som USB 1.1 port 0,1
og de nederste er mærkeret som USB 2.0 port 2,3

men på side 1 "welcome" er features remset op
og der stå Four USB 2.0 ports

jeg køre med USB 2.0 disablet og så virker de 2 nederste
USB porte ikke.

Jan Rasmussen
A7V333 Rev1 bios 1014

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-10-02 17:10

> [...]
>
> men på side 1 "welcome" er features remset op
> og der stå Four USB 2.0 ports
>

> jeg køre med USB 2.0 disablet og så virker de 2 nederste

Der er 4 USB 1.1 porte og 4 USB 2 porte. 2 USB 1.1 og 2 USB 2 porte er ført
ud bag på, de andre skal have egne bracket.
Jeg har brugt den medfølgende bracket til USB 1.1 og en Chieftec bay til 2
USB 2.0 porte i fronten.

Alle mine 8 USB porte virker og sætter jeg mit kamera til en USB 1.1 port er
den mærkbar langsommere end en USB 2.0 port.

Jeg kører XP pro, dk SP1 uden problemer med USB.
Jeg har en ekstra Iwill raid controlleer i PC'en og den bryder sig ikke om
USB 2.0. Den kører mærkbart for langsomt!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Sven

Dato : 25-10-02 23:50

> Jeg kører XP pro, dk SP1 uden problemer med USB.
> Jeg har en ekstra Iwill raid controlleer i PC'en og den bryder sig ikke om
> USB 2.0. Den kører mærkbart for langsomt!

Ja, det samme på mit ASUS A7V333 med en SiL0680 ATA133 RAID controller og
USB2. Jeg har en Canon scanner (USB2), og når den er connected falder
RAID-ydelsen med ca 40%. Jeg troede dog, at det var scanneren (eller
driveren for do) der gjorde det, for selvom USB 2 er aktiv, men uden
tilsluttede ting, så kører RAID'en fint.

Dette med USB2 og RAID, er det et ASUS problem, eller gælder det for alle
bundkort med USB2?

Sven

Fra : Mons

Dato : 26-10-02 11:50

> [...]
> enhedshåndteringen er der alligevel spørgsmålstegn ved den ene af de to
> punkter ved navn "Universel Serial Bus Controller". Jeg går ud fra at de

På mit board har jeg inst. en USB pacth for at fjerne diverse advarsler i
enhedshåndtering. På VIA´s side fandt jeg dette fix som måske kan løse
problemet. Hvis jeg da har forstået dit prob. rigtigt.
http://www.viaarena.com/?PageID=71#usb

Mogens