SD eller DDR-ram igen.....måske ;-)
Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-10-02 13:32

Hej derude,

Jeg kan købe billige RAM: 190,00 for 256MB SD RAM mod ca 550,00 for 256 MB
DDR RAM (aner ikke hvad de hedder) og ca 320,00 for 512 MD SD RAM mener I
ikke, at den meget højere pris for DDR Ram ikke "betaler" sig ?

Hvad er performace forskellen mellem de to RAM typer....kan ikke lige finde
en sammenligning - måske kan I.

Mange hilsener Torben Brøndum

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-10-02 13:43

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mener I
> ikke, at den meget højere pris for DDR Ram ikke "betaler" sig ?

Der er da noget ved de priser der ikke helt stemmer... Eller?

- Martin

Fra : Torben Brøndum

Dato : 24-10-02 13:58

Hej "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk>

> Der er da noget ved de priser der ikke helt stemmer... Eller?

jaaaa, men her linket så:

http://www.d-c-s.dk/detail/

og så Jeres vurdering......dobbelt så dyre DDR- ram

Torben Brøndum

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 09:08

> [...]

> DDR RAM (aner ikke hvad de hedder) og ca 320,00 for 512 MD SD RAM mener I
> ikke, at den meget højere pris for DDR Ram ikke "betaler" sig ?

Det kommer an på hvad du bruger din computer til.
Hvis du chatter 24/7 så mærker du nok ikke nogen forskel.

Personligt mener jeg ikke at 550 kr er en herregård (kan godt se at det
bliver 1100 kr for 512 MB, mod 320 kr).
Hvis din processor understøtter DDR-RAM (det gør den vel, siden det er med i
overvejelserne), så ville det være en fordel at købe det. Du køber jo heller
ikke en ny bil og en hest til at trække den, fordi du ikke har råd til
benzinen (måske sat lidt på spidsen).

Hvis du vil spare så køb SD-RAM, hvis du føler du har råd så køb DDR-RAM.

> Hvad er performace forskellen mellem de to RAM typer....kan ikke lige
finde
> en sammenligning - måske kan I.

Ydelsestabet er ca. 10-15% med SD-RAM i forhold til DDR-RAM.
http://www.allround-pc.com/ddrvssd/ddrvssd1.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-10-02 09:26

Hej "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk>

> [...]
> finde
>
> Ydelsestabet er ca. 10-15% med SD-RAM i forhold til DDR-RAM.

Rigtgm mange tak for dine kommentarer......måske gik mit spørgsmål
inddirekte på
om jeg skulle købe 512 MB SD eller 256 MD DDR......skal bl.a. avende
maskinen
til videoredigering. Og du er inde på noget af det.....den er ny, men jeg
havde lidt
SD ram i forvejen og købte derfor ikke mere af dem.

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Leony

Dato : 25-10-02 09:50

> [...]
> havde lidt
> SD ram i forvejen og købte derfor ikke mere af dem.

Jeg synes du skal købe det du har råd til.
Synes stadig det er ærgeligt at købe en ny maskine til x tusinde kr og så
spare lidt på RAM.

Fra : Torben Brøndum

Dato : 25-10-02 10:34

Hej igen "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk>

> Jeg synes du skal købe det du har råd til.
> Synes stadig det er ærgeligt at købe en ny maskine til x tusinde kr og så
> spare lidt på RAM.

Jamen du har ret.....tror jeg piller de nuværende 256 mb SD ram ud og hiver
dem over i min server og så smutter op op køber noget DDR Ram

God weekend til dig i I andre.

Hilsen Torben Brøndum