Re: Soltek-75KAV
Fra : BHP\(7080\)

Dato : 24-10-02 10:55

Hej Ng.
Jeg har købt en XP1600 og har flg. problem :
Ved start ingen POST og nul skærm billede.

Har prøvet at gå tilbage til opr. config :
Duron 900 = nul prob.
Kortet er sat til default setting i begge tilfælde og CMOS cleared.
BIOS er Q11, MB er rev F5.

Er det cpu der er død eller hva'?

/BHP

Fra : Mr bob

Dato : 24-10-02 11:59

hvilket bundkort har du?

Fra : Mogens

Dato : 24-10-02 12:06

On Thu, 24 Oct 2002 12:59:11 +0200, "Mr bob" <privat@kc-frugt.dk>
wrote:

>hvilket bundkort har du?

Ja, øjnene er jo det man først bliver blind på. LOL

Det står faktisk i headeren. Godmorgen !

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-10-02 13:55

I news:vukfrugm4tggbhmiiaqbc4qkee1q5n8j0b@4ax.com
skrev Mogens dette:

> Ja, øjnene er jo det man først bliver blind på. LOL
> Det står faktisk i headeren. Godmorgen !

Kunne være han tænkte på revisionen af kortet, den står så i body :)
Og det kunne faktisk været et af problemerne! Soltek betragter det
tilsydenladende som fabrikshemmeligheder hvad de putter i deres flashes, men
de skriver dog på:
http://www.soltek.de/English/download/S75KAV.html
{ Q91.bin
This BIOS version supports Athlon XP processors.
Notice: PCB Version should be F1 or later, which is printed on the corner of
component side, representing the engineering version of the board.
}
Jeg skrev til soltek og bedte om en mere detaljeret history fil til deres
flashes, men det var åbenbart på need-to-know-basis, og jeg behøvede ikke at
vide det.. men et gæt er at det også kan være pga. revisionen på brædtet.
BHP kan bare sende CPU'en til mig, så skal jeg nok beholde den og skrive
tilbage om den virkede eller ej :)

--
Venlig hilsen
Sune Storgaard

Fra : Dion D Pedersen

Dato : 25-10-02 20:35

husk at tænde på stikkontakten, hehe.

Dit bundkort som jeg også har en model af, skulle gerne sige en Bip bip lyd
hvis noget hardware sidder forkert.

sæt en PC-Speaker til og tjek.

Ellers tjek at du har connected Tænd/sluk knap til bundkortet ordenligt, kan
være lidt besværligt.

Ingen fare ved at prøve sig frem med dem.