Udskrifter i web med sideskift????
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-10-02 10:41

Jeg er ved at lave udskrifter i web via asp,
men er stødt på et problem. Udskrifterne skal
nemlig ikke være en lang liste, men have nogenlunde
nedestående udseende.

____________________________
Report Header
____________________________
Page Header
____________________________
Detail
____________________________
Page Footer
____________________________
Report Footer
____________________________

Problemet ligger i at udskrifterne skal se pæn ud
på printer med hensyn til sideskift.

Jeg Udviklede derfor en udskrift der tog højde for
sideskift ved at definere at siden havde et vist antal
linier. Derefter forsøgte jeg med et eksempel hvor jeg
sagde at siden havde en vis max antal pixels højde.

Disse udskrifter ser pæn og nydelig ud på min printer,
men på andre printere (andre printerdrivere), skifter
siderne ikke korrekt ved udskrift.

Er der nogen der er stødt på samme problem???

Ja, og programmere alle printere ind er heller ikke løsningen
(hvad med en gammel matrix printer med dobbelt linie afstand eks.)

Derfor.. Er der nogen der kender en løsning på problemet?
Rapportgeneratorer?... Har prøvet Crystal Report 9 for Web,
men dokumentationen finder jeg mangelfuld.. og eksemplerne få..
Da produktet er helt nyt!!!!

Kender i nogle gode rapportgeneratorer? o.s.v.

skriv snarest

mvh jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 24-10-02 12:31

Sideskift styres med CSS.

p {
   page-break-before: always;
}

Fra : Stig Nygaard

Dato : 24-10-02 13:27

Hej!

Jens Peter Karlsen wrote:
> Sideskift styres med CSS.
>
> p {
>    page-break-before: always;
> }

og vil lige tilføje at du i øvrigt lave et helt sæt styles specielt til
(og *kun* til) udprintning ved at angive media-attributten i dit
stylesheet til "print". F.eks:

<STYLE type="text/css" media="print">
h1 { page-break-before: always; color: #000000; }
button { display: none }
</STYLE>

som vil lave sideskift før alle overskrifter i øverste niveau,
overskrifterne sorte (måske har du ellers defineret dem i anden farve på
siden som ikke vil se godt ud ved udskrift) og vil sørge for at fjerne
alle knapper (lavet med button-tag) fra udskrifter.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 24-10-02 12:38

> [...]
> nemlig ikke være en lang liste, men have nogenlunde
> nedestående udseende.
> Problemet ligger i at udskrifterne skal se pæn ud

Jeg kan ikke helt finde ud af om du printer gennem en browser eller ej?

I så fald, kan du da blot lave sideskiftene med CSS; pagebreak-after osv.

Jeg bruger selv denne ActiveX ting til at styre marginer osv helt præcist:
http://www.meadroid.com/scriptx/index.htm
- og styrer så layout med CSS osv.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.html

mvh
Kim Jensen

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 24-10-02 12:58

jeps.. jeg printer igennem en browser......
Det er muligvis problemet....

Jeg har dog lidt at kommentere på pagebreak-after....

Smart nok at der kan sættes pagebreak ind på en html side som jeg har
forstået det... Men jeg kan ikke altid selv definere hvornår jeg vil have et
pagebreak...
da der kan være mange poster,.,,
eksempelvis:

____________________________
(Report Header eks).
____________________________
Butiknavn : Jellinge Butikken
ButikAdr: Vejen 5

Produktnavn Produktpris
(Page Header eks.)
____________________________
Flaske 33,33
Musemåtte 34,44
Dør 333,33
(Detail eks.)
____________________________
Totalbeløb 33838,33
(Page Footer eks.)
____________________________
(Report Footer eks.)
____________________________

Jeg vil gerne have at jeg kan definere de enkelte sektioner....
det kan ikke gøres i html... og sideskift er ikke nok, da jeg i mange
tilfælde
har "en butik" hvor der haves "produkter" der strækker sig over mere end 1
side....
Hvad skal jeg så gøre med side 1's sideskift, når jeg ikke ved hvornår den
kommer....??

Hvad med at skrive det til PDF... kan det lade sig gøre..?

kan man ikke der definere de enkelte sektioner.?

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-10-02 15:31

Jan Tovgaard wrote in <ap8nae$irq$1@sunsite.dk>:
> Smart nok at der kan sættes pagebreak ind på en html side som jeg har
> forstået det... Men jeg kan ikke altid selv definere hvornår jeg vil have
> et pagebreak...

Det kommer præcis der, hvor du beder om det. :)

> Produktnavn Produktpris
> (Page Header eks.)
> ____________________________
> Flaske 33,33
> Musemåtte 34,44
> Dør 333,33
> (Detail eks.)

Det ligner en tabel. Hvis du laver sådan en rigtigt, så vil overskrifterne
automatisk komme med på alle siderne, også selv om tabellen måske strækker
sig over mere end 2 sider.

Så vil browseren selv tage sig at det med sideskift.

> Jeg vil gerne have at jeg kan definere de enkelte sektioner....
> det kan ikke gøres i html...

Hvad mener du med "definere"?

[...]

Vupti, så har du defineret sektionen med prisliten.

> og sideskift er ikke nok, da jeg i mange tilfælde har "en butik" hvor der
> haves "produkter" der strækker sig over mere end 1
> side....

Som sagt vil overskrifter i en tabel blive gentaget på alle siderne.

> Hvad med at skrive det til PDF... kan det lade sig gøre..?

Det kan godt lade sig gøre. Jeg har kun én kommentar: Held og lykke.

Lav det bare i HTML, det er langt langt nemmere.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 07:53

Tak for dit svar.... muligvis er vi på rette spor...
Jeg har prøvet at lave min udskrift om... men måske forstår jeg det ikke
helt.....

Her er brudstykker af koden....

Ved du hvor der er en artikel om emnet?

Det fungerer ikke helt... Jeg har prøve at sætte <TH> på det der altid skal
komme
på HVER side..... måske gør jeg noget forkert.. med <div>???

mvh jan

____________________________
Report Header
____________________________
Page Header

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 BGCOLOR="#5688E4">
<TR CLASS="overskrift1">
<TH height=<%=overskr_height%Firmanavn<TH>
<TH height=<%=overskr_height%></TH>
<TH height=<%=overskr_height%>><%=date()%></TH>
<TH height=<%=overskr_height%>><%=left(time(),5)%></TH>
</TR>
<TR CLASS="overskrift1">
<TH height=<%=overskr_height%>>Bilagsliste</TH>
<TH height=<%=overskr_height%>>Regnskabsstart
fra&nbsp;<%=Request.Querystring("fra")%>&nbsp;til&nbsp;<%=Request.Querystrin
g("til")%></TH>
<TH height=<%=overskr_height%>><%=Session("egbolig_init")%></TH>
<TH height=<%=overskr_height%>>Side&nbsp;<%=page_counter%></TH>
</TR>
</TABLE>
<TABLE>
<TR>
<TD height=100></TD>
</TR>
</TABLE>

<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0
class="<%=class_overskrift%>">
<TR CLASS="overskrift1" BGCOLOR="#5688E4">
<%
rsProfil.movefirst
Dim konto_fields
IF NOT rsProfil.EOF THEN
DO WHILE NOT rsProfil.EOF
Response.Write "<TH height="&td_height&"
align=right>"&rsProfil("overskrift")&"&nbsp;</TH>"
rsProfil.movenext
LOOP
END IF
rsProfil.movefirst
%>
</TR>

Dette stykke kode svarer til overskrifter for produktet eks:

PRODUKTNAVN PRODUKTBESKRIVELSE
PRODUKTPRIS

____________________________
Detail

IF Not rsBilagsliste.EOF THEN
DO WHILE NOT rsBilagsliste.EOF
Response.Write "<TR>"
rsProfil.movefirst
DO WHILE NOT rsProfil.EOF
felt_navn = rsProfil("felt_navn")
Response.Write "<TD height="&td_height&" align=right
height="&td_height&">"& rsBilagsliste(felt_navn)&"&nbsp;</TD>"
rsProfil.movenext
LOOP
Response.Write "</TR>"

rsBilagsliste.movenext

LOOP

END IF
%>
</TABLE>

Dette stykke kode svarer til produkterne eks:

sofabord dette er en ... 333,333
sofabordstol dette er en ... 353,333
sofakande dette er en sofakande 333,333
____________________________
Page Footer
____________________________
Report Footer
____________________________

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 09:26

Jan Tovgaard wrote in <apapqc$oe0$1@sunsite.dk>:
> [...]
> <TH height=<%=overskr_height%>><%=Session("egbolig_init")%></TH>
> <TH height=<%=overskr_height%>>Side&nbsp;<%=page_counter%></TH>

Har har du hele to linjer med overskrifter. Jeg må indrømme at jeg ikke lige
husker om det er i orden mht. standarden, og har ikke lige tid til at slå
det op lige nu.

Men det største problem er nok, at tabellen kun består af disse to rækker
med overskrift. Der er ikke noget egentligt indhold i tabellen, og derfor
strækker den sig næppe over mere end én side. :)

> rsProfil.movefirst
> Dim konto_fields
> IF NOT rsProfil.EOF THEN
> DO WHILE NOT rsProfil.EOF

Vil du ikke lige være sød og vise den genererede HTML-koder, i stedet for
ASP-koden?
Det er jo trods alt et HTML-problem, som diskuteres i HTML-gruppen. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 09:49

Jeg har et variabel antal produkter.... og derfor kan det strække sig over
flere sider....

men der skal altid være eksempelvis produktnavn, beskrivelse, og pris
"overskrifter" på hver side....
<TH> gør selvfølgelig ikke at det kommer med på hver side i en udskrift
situation.......

:( håber det er forklaring nok....

mvh jan

<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<TITLE>Lejerkontokort udskrift</TITLE>
</HEAD>
<BODY CLASS="almbody">

<FORM name="udskrift">

(Kommentar:Pageheader start - vises på hver side)
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 BGCOLOR="#5688E4">
<TR CLASS="overskrift1">
<TH>Firmanavn<TH>
<TH></TH>
<TH></TH>
<TH></TH>
</TR>
<TR CLASS="overskrift1">
<TH>Bilagsliste</TH>
<TH>Regnskabsstart fra&nbsp 12-11-1975&nbsp;til&nbsp;13-11-1978</TH>
<TH>Initial</TH>
<TH>Side&nbsp?</TH>
</TR>
</TABLE>

<TABLE>
<TR>
<TD height=100></TD>
</TR>
</TABLE>

<TABLE>
<TR CLASS="overskrift1">
<TH>Produktnavn</TH>
<TH>Produktbeskrivelse</TH>
<TH>Produktpris</TH>
</TR>
(Kommentar:Detail start - indhold)
<TR>
<TD>Hammer</TD>
<TD>Dette er en beskrivelse..</TD>
<TD>44,00 kr</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Sko</TD>
<TD>Dette er en beskrivelse..</TD>
<TD>445,00 kr</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Tennissko</TD>
<TD>Dette er en beskrivelse..</TD>
<TD>34,00 kr</TD>
</TR>
<TR>
<TD>Briller</TD>
<TD>Dette er en beskrivelse..</TD>
<TD>44,00 kr</TD>
</TR>
o.s.v.. VARIABel antal produkter!
</TABLE>

</FORM>
</BODY>
</HTML>

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 13:05

Jan Tovgaard wrote in <apb0ks$mq6$1@sunsite.dk>:
> Jeg har et variabel antal produkter.... og derfor kan det strække sig over
> flere sider....

Jaja, den er jeg medpå.

> men der skal altid være eksempelvis produktnavn, beskrivelse, og pris
> "overskrifter" på hver side....

Yeps.

> <TH> gør selvfølgelig ikke at det kommer med på hver side i en udskrift
> situation.......

Det er en fejl i din kode eller i din browser.

> <TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0
> BGCOLOR="#5688E4">
> <TR CLASS="overskrift1">
> <TH>Firmanavn<TH>
> <TH></TH>
> <TH></TH>
> <TH></TH>
> </TR>

Lige præcis.

> <TR CLASS="overskrift1">
> <TH>Bilagsliste</TH>
> <TH>Regnskabsstart fra&nbsp 12-11-1975&nbsp;til&nbsp;13-11-1978</TH>
> <TH>Initial</TH>
> <TH>Side&nbsp?</TH>
> </TR>

Jeg har lige bladret lidt i dokumentationen, men kan ikke finde noget om
flere rækker med headers.
Jeg ville nøjes med én række, for en sikkerheds skyld.

> </TABLE>

Her har du problemet. Din tabel består udelukkende af to rækker med
overskrifter. Hvor mange sider tror du den kommer til at strække sig over?
:)

> <TABLE>
> <TR>
> <TD height=100></TD>
> </TR>
> </TABLE>

Så en tom tabel, af ukendte årsager. Jeg vil gætte på at det er fordi, du
ikke har styr på at sætte margin.

> <TABLE>
> <TR CLASS="overskrift1">
> <TH>Produktnavn</TH>
> <TH>Produktbeskrivelse</TH>
> <TH>Produktpris</TH>
> </TR>
> (Kommentar:Detail start - indhold)
> <TR>
> <TD>Hammer</TD>
> <TD>Dette er en beskrivelse..</TD>
> <TD>44,00 kr</TD>
> </TR>

Denne tabel der imod ser ganske rigtig ud. Giver den problemer?

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 13:29

Nu har jeg 1 tabel!... med produktnavn, produktbeskrivelse, pris,
som TH.... det giver selvfoelgelig ikke PRODUKTNAVN, PRODUKTBESKRIVELS OG
PRIS
paa hver side i udskriften...

har du ikke et eksempel...?...
Skal der opdeles noget med div... ?

jeg tror ikke det er noget med mion browser at goere...

<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<TITLE></TITLE>
</HEAD>
<TABLE WIDTH=75% BORDER=1 CELLSPACING=1 CELLPADDING=1>
<TR>
<TH>PRODUKTNAVN</TH>
<TH>PRODUKTBESKRIVELSE</TH>
<TH>PRIS</TH>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>

<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>

</TR><TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>
<TD>prod4</TD>
<TD>prod5</TD>
<TD>prod6</TD>
</TR>
</TABLE>
<BODY>

<P>&nbsp;</P>

</BODY>
</HTML>

Fra : Niels Andersen

Dato : 25-10-02 13:53

Jan Tovgaard wrote in <apbdh5$ies$1@sunsite.dk>:
> Nu har jeg 1 tabel!... med produktnavn, produktbeskrivelse, pris,
> som TH.... det giver selvfoelgelig ikke PRODUKTNAVN, PRODUKTBESKRIVELS OG
> PRIS
> paa hver side i udskriften...
[...]
> jeg tror ikke det er noget med mion browser at goere...

Hmm... Prøv med dette:

<TABLE WIDTH=75% BORDER=1 CELLSPACING=1 CELLPADDING=1>
<THEAD>
<TR>
<TH>PRODUKTNAVN</TH>
<TH>PRODUKTBESKRIVELSE</TH>
<TH>PRIS</TH>
</TR>
<TBODY>
<TR>
<TD>prod1</TD>
<TD>prod2</TD>
<TD>prod3</TD>
</TR>
<TR>

Virker det heller ikke, så har jeg vist ikke flere forslag.

Det skulle da lige være en work-around: Gentag headerne efter fx. 50 linjer.
Headerne kommer nok ikke øverst på siden, men de er der da.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 25-10-02 19:14

det virker heller ikke

Fra : Niels Andersen

Dato : 24-10-02 15:25

Kim Jensen wrote in <ap8lvg$dim$1@sunsite.dk>:
> Jeg bruger selv denne ActiveX ting til at styre marginer osv helt præcist:
> http://www.meadroid.com/scriptx/index.htm
> - og styrer så layout med CSS osv.

Bruger de selv den ActiveX-ting på den side? I så fald ville det forklare
hvorfor jeg kun ser et logo, og en menu, der ikke fungerer.

(Og i øvrigt et grimt design, men det kan jo være et valg.)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-10-02 08:18

> Bruger de selv den ActiveX-ting på den side? I så fald ville det forklare
> hvorfor jeg kun ser et logo, og en menu, der ikke fungerer.

Ingen anelse. ActiveX'en er ikke en synlig komponent, men blot en controller
til at styre udskriften af siden.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-10-02 13:11

Problemet er vel nemmest løst, hvis du har en HTML-markør (tag) knyttet til
"Report Header", "Page Header" osv. Så kan du lave CSS2-formregler for disse
markører om, hvorledes siden skal ombrydes, det vils ige, hvor skal der ske
sideskift.

Mvh

jfj.

Fra : Chrisser

Dato : 28-10-02 15:26

"Jørgen Farum Jensen" <jfj@ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
disse
> markører om, hvorledes siden skal ombrydes, det vils ige, hvor skal der

Jo, men så skal man vel ind og definere hvor mange linier der kan være på en
side ?
Printere er jo forskellige, så på den ene printer kan der være 25 linier
data på et ark papir, og en anden kan der kun være 13 linier. Hvad gør man
så hvis det skal køre på forskellige printere ?
Hvordan definerer man hvornår der skal indsættes en header for at det ser
pænt ud på udskrift ?

Chrisser