egern sæson
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-10-02 09:31

Hejsa

Er der nogen herinde der ved hvornår sæsonen for egern er over?

Grunden til jeg spørger skyldes at Nicki er total fra den når vi er i
søndermarken, ham som ellers altid kommer når vi kalder, har pludselig fået
"en meget dårlig hørelse". Nej spøg tilside, han er jo ikke en Dansk/Svensk
gårdhund for ingen ting, og egern er noget mere spændende end at komme når
der bliver kaldt.
Jeg oplevede det første gang i tirsdags, hvor han faktisk ikke gad og komme
når jeg kaldte, han løb rundt som en skoldet skid i et glad vand inde mellem
træerne og kiggede op i træerne.
I dag tog vi derop igen, for som jeg tænkte det var måske bare en engangs
fornøjelse, men ak nej, han var total fremme i poten, og hørelsen svigtede
igen, selv de andre hund deroppe har ikke hans store interesse.

Jeg kan godt se på det hele at vi nok kommer til at holde os lidt væk
deroppe fra et stykke tid, for det er jo også synd for de stakkels egern der
bliver jaget. Men er der nogen der ved hvornår de er væk, så vi igen kan
komme derop?, Nicik elsker jo at komme der.

mange hilsner

Bolette

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-10-02 10:37

Kære Bolette

Det kan være jeg spørger dumt og uforskammet, men var det ikke lettere at lære
hunden at høre efter uanset omgivelserne i stedet for at holde sig fra de
omgivelser der kan give problemer?
Mvh
Kim

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-10-02 11:05

Hej Kim

Kim Vestergaard Hornbech <kvho97@hum.auc.dk> skrev i en
> [...]
lære
> hunden at høre efter uanset omgivelserne i stedet for at holde sig fra de

Jo, det har du for såvidt ret i, men tro mig det er letter sagt end gjort
med en gårdhund der BARE har næst for mus, rotter, egern m.m.
Endvidre er han jo altid kommet, så det med at komme var jo ikke noget han
skulle lære, det kunne han jo, troede jeg. Som jeg også skrev, var det
første gang vi stødte på problemet i tirsdags, så det er temmeligt nyt.

Hvis du da har et bud på hvad jeg kan gøre for at få ham til at høre efter
når der er mus m.m, er du meget velkommen til at skrive det.

Mvh Bolette

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 24-10-02 13:03

Kære Bolette

Jeg vil på ingen måde påstå at det skulle være nogen smal sag at lære hunden at
kontrollere sine instinkter, men jeg tror dog stadig det er muligt. Hvilken
metode du skal bruge afhænger jo af hundens temperament og alder samt hvilke
træningsmetoder I har brugt hidtil. Derfor har jeg et så ringe grundlag for at
udtale mig at jeg ikke vil kunne sige andet end selvfølgeligheder og det vil
jeg gerne spare både dig og mig for

Mvh
Kim

Fra : x Vuf x

Dato : 24-10-02 10:39

Thu, 24 Oct 2002 10:31:12 +0200, Bolette Nielsen wrote:

> [...]
>bliver jaget. Men er der nogen der ved hvornår de er væk, så vi igen kan
>komme derop?, Nicik elsker jo at komme der.

De egern bor der vel hele året ik'?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-10-02 11:09

x Vuf x <nospam@sonpet.com> skrev i en
> De egern bor der vel hele året ik'?

Jo, til en hvis grad bor de der nok altid, men vi er kommet i søndermarken i
al den tid vi har haft Nicki, og det er først nu det er blevet "et problem".
Jeg tror bare efteråret er "højsæsom", men måske tager jeg fejl.

mvh

Bolette

Fra : x Vuf x

Dato : 24-10-02 13:18

Thu, 24 Oct 2002 12:09:15 +0200, Bolette Nielsen wrote:
> [...]

>al den tid vi har haft Nicki, og det er først nu det er blevet "et problem".
>Jeg tror bare efteråret er "højsæsom", men måske tager jeg fejl.

Ok...Jeg har bare aldrig før forbundet egern med noget sæsonbetonet.

Fra : Coppi

Dato : 24-10-02 16:33

Hej Bolette.

Vi oplevede noget rigtig sjovt sidste søndag, da vi var i skoven med
vufferne.
Pludselig blev der en farlig ballade inde mellem træerne og et par små egern
" kæftede" op og pilede derefter afsted.
Vi kunne ikke lade være med, at grine, det lød nøjagtig ligesom når chip og
chap taler i Disneyfilmene.
Hundene fattede ikke en brik, men de opdagede dem vist heller ikke.

coppi

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 25-10-02 10:10

Nu vi har fat i de sjove historier så fristes jeg til at fortælle om en lille
epsiode med min moders hund som vi for nogle år siden luftede langs Mariager
fjord. På denne ene tur så hunden et egern pile op i et træ og de gange vi
sidenhen har været der - det er et stykke fra hvor mine forældre bor så vi
kommer der ikke så tit - har hunden stædigt styrret i retning af træet for at se
om egernet stadig skulle være der ...... Morsomt at netop dette træ bliver
forbundet med et egern, ikke sandt?
Mvh
Kim

Fra : Ella

Dato : 24-10-02 17:24

"Bolette Nielsen" <Bobo@nospam.kimj.dk> wrote in message news:<ap8b5f$1286$1@news.cybercity.dk>...

< ".......og egern er noget mere spændende end at komme når
> der bliver kaldt."

Ja sådan er vi jo desværre andre der har det når det er sæson for
harer!!! Skide irriterende! Nu ved jeg ikke hvor lydig din hund
normalt er, men hvis jeg ser haren på samme tid som min hund (og når
man er i sådan en sæson er det vores ansvar som hundeejere at være
opmærksom!)så råber jeg en "dæk-kommando" og selvom han ikke er nogen
lydighedschampion, så hører han efter eller kommer hen til mig. Ellers
ville det måske også virke hvis du løb væk fra ham, eller hva'....?!

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 24-10-02 22:16

Hejsa

Ella <kanto@jubiimail.dk> skrev i en

> Ellers ville det måske også virke hvis du løb væk fra ham, eller

Lige netop det prøvede jeg, og det virkede lidt, så det er nok det jeg skal
arbejde noget mere med, endvidre prøvede jeg og at sætte mig på hug med
ryggen til ham, det virkede også lidt .

Tak for alle svarene.

Bolette