MS Windows
briani 27239
Frame Rate i Win XP (AVI filer)
Fra : zigge

Dato : 24-10-02 08:42

Hej

Når jeg køre AVI filer, typisk introer til spil mm. siger "statistics" at de
har en framerate på 25,0 men at den "actual framerate" er på 16,3 (ca.) og
filmen hakker naturligvis ved denne framerate. Hvad der så er mere mærkeligt
er at AVI filer der kræver Nimo codec pack og har en framerate på 25,0 har
en actual framerate på 24,95 ???
Hvorfor hakker nogle AVI filer så meget (16 frames) og andre ikke?
Er der nogen der ved hvad problemet kan være og evt. hvad man kan gøre?

/ZIGGE

Fra : M.Kay

Dato : 24-10-02 11:08

I know it's awful, but zigge wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> [...]
> Hvorfor hakker nogle AVI filer så meget (16 frames) og andre ikke?
> Er der nogen der ved hvad problemet kan være og evt. hvad man kan gøre?

Forskelle i komprimeringen kan godt være forklaringen. Der er forskel på
f.eks. mpeg2 og divx 5. Det er her ret relevant at vide hvor hurtig en pc du
har, og hvad processor loadet er mens du afspiller film? Kører de film der
hakker fra en hjemmebrændt cd, og er du sikker på dine diske ikke kører pio?

Detaljer tak ;)

--
Mkay

Fra : zigge

Dato : 27-10-02 20:10

"M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message
> [...]
> hakker fra en hjemmebrændt cd, og er du sikker på dine diske ikke kører

Den film der iriterede mig er introen til spillet Mafia. Jeg har den på
harddisken. Den er i 800x420, komprimeret med Indio Video 5.

/ZIGGE

Fra : M.Kay

Dato : 28-10-02 22:16

> [...]

> Den film der iriterede mig er introen til spillet Mafia. Jeg har den på
> harddisken. Den er i 800x420, komprimeret med Indio Video 5.

Det var nu stadig sparsomt med detaljer. Jeg kender ikke så meget til Indio
codecet, så det er svært at sige hvor meget processorkraft det kræver at
dekomprimere, men 800*420 er en ret heftig opløsning for film, så det er nok
bare din CPU der er for langsom

--
MKay - mkay[a]mail.dk

- If we stop voting, will they all go away? -

Fra : zigge

Dato : 30-10-02 00:01

> [...]

> codecet, så det er svært at sige hvor meget processorkraft det kræver at
> dekomprimere, men 800*420 er en ret heftig opløsning for film, så det er

Tja.. måske. Men jeg syntes så at det er mærkeligt at dem der laver spillet,
har lagt filmen i det format. Min maskine er en XP1600+ med 512Mb RAM og et
GeForce3 grafikkort. Hvis ikke det kan trække filmen hvad skal man så have.
Når jeg spiller spillet køre det fint i 1600x1200 med fuld detaljegrad - det
giver da ingen mening?

/ZIGGE

Fra : M.Kay

Dato : 31-10-02 11:28

> [...]

> hvad skal man s† have. N†r jeg spiller spillet k›re det fint i
> 1600x1200 med fuld detaljegrad - det giver da ingen mening?

Tjoe den processor burde vel med rimelighed kunne trække skidtet.. men jeg
skal selv installere Mafia en af dagene, og så kan jeg da fortælle hvordan
filmen kører på en P4 1800 med 512mb ram. Jeg vil dog stadig gætte på at det
hakker når filmen er i så høj en opløsning.

Stay tuned

--
So - just read teh obituaries as the first thing in teh morning and if
you're not in them, make breakfast...

MEow - MegaFroupie

Fra : zigge

Dato : 02-11-02 11:07

> [...]
det
> hakker når filmen er i så høj en opløsning.

Det glæder jeg mig til at høre mere om :)

/ZIGGE

Fra : M.Kay

Dato : 04-11-02 20:51

I know it's awful, but zigge wrote to everybody in
dk.edb.system.ms-windows saying:

> "M.Kay" <G.i.n@ping.dk> wrote in message

> Det glæder jeg mig til at høre mere om :)

Okay, her hakker det også. Jeg testede ved at spille filmen i Windows
mediaplayer. Første gang man spiller hakker filmen en smule, men anden gang
man kører den igennem er alting flydende. Hvilket skyldes at filmen ikke
længere skal hentes fra disk, men RAM.

Jeg prøvede på 3 forskellige diske (ibm 60gxp, ibm 10k rpm scsi, og en WD
120gb 8mb cache) og resultatet var det samme hver gang. Processoren ser helt
tydeligvis ikke ud til at være presset, og diskene skal max levere 5 MB i
sekundet. Målt med Taskmanager og performance counter.

Så jeg går ud fra at enten codec eller mediaplayer ikke er god nok til at
hente data hurtigt nok i forvejen. i hvert fald er jeg lidt lost på det her.