IE/WinXP og headers
Fra : Pelle Gøeg

Dato : 23-10-02 23:40

Jeg sender følgende afsted til brugeren når han skal hente en fil hos mig:

download.php::
if (eregi("MSIE",$_SERVER["HTTP_USER_AGENT"])) {
Header( "Content-Type: application/octet-stream");
Header( "Content-Length: ".filesize($filename));
Header( "Content-Disposition: filename=$filename" . "%20");
readfile($total);
}
else {
Header ( "Content-Type: application/octet-stream");
Header ( "Content-Length: ".filesize($filename));
Header( "Content-Disposition: attachment; filename=$filename");
readfile($total);
}

Dette virker som det skal på følgende testede konfigurationer:

Win98, IE5
Win98, Mozilla 1.1
Win2000, IE5
Win2000, Mozilla 1.1
WinXp, Netscape 7.0
WinXp, Mozilla 1.1

Men! Det virker ikke på WinXP.dk og IE6.

Altså den vil gerne downloade på alle konfigurationer, men når det gælder
WinXp og ie6 så vil den ikke bruge filens originale navn... men vil gemmes
som "download" istedet for... Nogle kloge hoveder der ved hvad der er galt?
og hvordan det kan rettes.

hilsen
Pelle Gøeg

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-10-02 09:42

"Pelle Gøeg" <news@ghostofkathrine.dk> wrote in message
-cut-
> [...]
> WinXp og ie6 så vil den ikke bruge filens originale navn... men vil gemmes
> som "download" istedet for... Nogle kloge hoveder der ved hvad der er
Jeg bruger denne og har ikke haft noget der ligner problemer:
header("Content-Disposition: filename=\"$File\"");
header("Content-Type: $Row[ContentType]");
if ($FileSize=@filesize($Row[Path].$File)) header("Content-Length:
$FileSize");
header("Pragma: no-cache");
header("Expires: 0");
@readfile($Row[Path].$File);

Fra : Pelle Gøeg

Dato : 24-10-02 22:27

> Jeg bruger denne og har ikke haft noget der ligner problemer:

Har du heller ikke haft problemer på XP med IE6 ? Jeg kan ihvertfald stadig
ikke få det til at virke, hverken på min localhost eller på tiscalis..

hilsen
Pelle

Fra : Dan Molberg

Dato : 24-10-02 22:44

> Har du heller ikke haft problemer på XP med IE6 ? Jeg kan ihvertfald
stadig
> ikke få det til at virke, hverken på min localhost eller på tiscalis..
Nope, bruger selv XP og IE6SP1 igen problemer....