Kundedatabase
Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 23-10-02 22:08

Hejsa

Jeg er på udkig efter en kundedatabase.
Det db'en skal bruges til er registrering af kontakt med kunder, samt
notering af yderligere informationer:

*kundeoversigt
*mulighed for registrering af kontakt med kunder
*evt. mailsystem indbygget

Der er uden tvivl andre features der er en god idé at få med. Og da
dette er første forsøg med noget i denne stil er jeg lutter øren.
Jeg har tidligere kigget på en tung udgave at Notes som for så vidt
opfylder det jeg søger, men jeg synes, som sagt, at den er alt for
tung til mit behov.
Helst vil jeg have et standalone-program.

Ser frem til gode forslag.

Carsten

Fra : Claus Sørensen

Dato : 24-10-02 07:58

Carsten Hjerresen wrote:

> [...]
> opfylder det jeg søger, men jeg synes, som sagt, at den er alt for
> tung til mit behov.
> Helst vil jeg have et standalone-program.

http://www.compiere.org/

De herligste hilsner
--
Claus Sørensen Befri dit kontor med en åben pakke
Ansvarlig for Danmark OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo OOo

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 24-10-02 14:50

> http://www.compiere.org/

Jeg har selv kigget på det program, og det ser umiddelbart ud til, at det
også kunne opfylde mit behov.

Men er der nogen som kender begrænsningerne for den gratis Oracle 9i
database, som de henviser til?

Er den tidsbegrænset, eller kan den ikke håndtere ret mange requests, inden
man skal ud og betale 15.000/40.000 USD pr. processor?

--
Mvh. Jesper

Fra : Claus Sørensen

Dato : 25-10-02 16:15

Jesper Nielsen wrote:

> [...]
>
> Er den tidsbegrænset, eller kan den ikke håndtere ret mange requests,
> inden man skal ud og betale 15.000/40.000 USD pr. processor?

Så vidt jeg husker, er Oracles gratisudgaver kun til udviklingsbrug og ikke
til produktionsbrug.

Du kan istedet vælge den Fri Software-databaseserver PostgreSQL, som
Compiere snart er porteret til.

De herligste hilsner

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-10-02 20:50

> Så vidt jeg husker, er Oracles gratisudgaver kun til udviklingsbrug og
ikke
> til produktionsbrug.

Ja, så er Compiere jo langt fra gratis, når alt kommer til alt.
Så kan det bedre betale sig at købe en Navision Axapta SBE for omkring
50.000 kr.

> Du kan istedet vælge den Fri Software-databaseserver PostgreSQL, som
> Compiere snart er porteret til.

Det har jeg desværre ikke adgang til, og får det nok heller ikke -
ekspertisen rækker ikke til at opsætte og vedligeholde en Unix server til
formålet.

--
Mvh. Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-02 05:42

>Det har jeg desværre ikke adgang til, og får det nok heller ikke -
>ekspertisen rækker ikke til at opsætte og vedligeholde en Unix server til
>formålet.

PostgreSQL kører skam også udenmærket på en Windows maskine

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 27-10-02 13:35

On Fri, 25 Oct 2002 21:49:56 +0200, "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk>
wrote:

>ikke
>
>Ja, så er Compiere jo langt fra gratis, når alt kommer til alt.
>Så kan det bedre betale sig at købe en Navision Axapta SBE for omkring
>50.000 kr.
[Snip]

Det der ligger i det er at det helst skal være gratis eller kun koste
ganske lidt da vi ikke har nogen omsætning endnu. Vi vil bare have
hele registreringen til at fungere fra starten.

Hvad med MS Access er der nogen der ved om der findes færdiglavede db
hertil der ville kunne bruges?

Carsten

Fra : sanne

Dato : 27-10-02 11:17

Hej Carsten,

Hvis du ikke helt har udelukket Notes, så findes der jo mange løsninger -
også nogle som ikke er tunge men beregnet til mindre virksomheder.

mange hilsner
Sanne

Fra : Carsten Hjerresen

Dato : 27-10-02 13:29

On Sun, 27 Oct 2002 11:17:19 +0100, "sanne"
<s_hoghNOSPAM@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis du ikke helt har udelukket Notes, så findes der jo mange løsninger -
>også nogle som ikke er tunge men beregnet til mindre virksomheder.

Men hvor finder man en sådan db som er klar til brug ?

Carsten