onMouseOver og fremhævning af tekst andens~
Fra : Dennis Helligsø

Dato : 29-11-00 08:49

Hejsa.

Kan det lade sig gøre, at når jeg køre min mus over et link, at en tekst et
andet sted påp skærmen så fremhæves?

Mvh.
Dennis

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-11-00 12:17

Dennis Helligsø wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Kan det lade sig gøre, at når jeg køre min mus over et link, at en tekst et
> andet sted påp skærmen så fremhæves?

Lav et grafikstykke med den ufremhævede tekst og et med den fremhævede,
udskift dem så ved mouseover.

Fra : Dennis Helligsø

Dato : 29-11-00 17:14

> Lav et grafikstykke med den ufremhævede tekst og et med den fremhævede,
> udskift dem så ved mouseover.

Nej, det er ikke grafik og skal heller ikke være det. Det er et link og når
man har musen på linket, så skal der fremhæves en tekst et andet sted på
siden.

Mvh.
Dennis

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 22:25

Fra : N/A

Dato : 29-11-00 22:25

Fra : Jakob Andersen

Dato : 29-11-00 22:25

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote
> Jeg vil gerne se et eksempel, da jeg ikke er særlig hård til at bruge
> div tags.

Jeg har lige smækket et op her:
<http://www.whitehat.dk/moonduck/jscript/fremhaev.htm>

Det er lavet med at hele tekstblokken udskiftes.... Og kunne laves meget
smartere med en variabel med html´en osv. så man kun skal rette et sted

Det virker ikke i NN6 og jeg gider ikke få det til det da jeg Netop er ved
at sætte mig ind i noget Dynapi2 og så skulle den slags jo være unødvendigt

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-11-00 00:07

Jakob Andersen wrote:

> "Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> wrote
>
> Jeg har lige smækket et op her:
> <http://www.whitehat.dk/moonduck/jscript/fremhaev.htm>

Ørv hvor er sådan et <DIV>-tag smart, det må jeg hellere til at bruge
noget mere

--
/Lars

A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

Fra : Dennis Helligsø

Dato : 30-11-00 12:13

> Jeg har lige smækket et op her:
> <http://www.whitehat.dk/moonduck/jscript/fremhaev.htm>

[CUT]

Det var lige hvad jeg havde brug for - tak!

Mvh.
Dennis

Fra : Dennis Helligsø

Dato : 30-11-00 17:20

> [...]
> Det er lavet med at hele tekstblokken udskiftes.... Og kunne laves meget
> smartere med en variabel med html´en osv. så man kun skal rette et sted

Hmm.. nu er jeg så kommet til den fase, hvor jeg også skal bruge det og kan
se, at jeg rent faktisk ikke kan bruge det alligevel Der ér jo lige det
der med at det er 2 identiske tekstblokke (pånær det der skal være
forskelligt) samt står Javascriptet i HEAD delen. Jeg er "bundet" lidt, da
jeg ikke kan skrive en ny header.

Er det ikke en mulighed for, at bruge scriptet dér ved det pågældende sted
hvor man skal fremhæve noget (altså så der ik står noget i HEAD) samt kan
man undgå de identiske blokke?

På forhånd tak
Dennis