Computeren ser ikke den nye hukommelse jeg~
Fra : Henri

Dato : 23-10-02 21:45

Min Compaq presario laptop reagerer ikke på
den nye hukommelse jeg har sat i den.

Hukommelsen:
Jeg har tjecket at det er den rigtige type. Den er fra Crucial og er
128 Mb 144-pin SODIMM 16Mx64 SDRAM PC100.

Er det en Bios fejl eller andet
En supporter fra Compaq siger det nok er for dårlig kvalitet
og at jeg skal købe Kingstone eller Compaq

Henri

Fra : Uni Bull

Dato : 23-10-02 22:01

"Henri" <Hnmik@wanadoo.dk> wrote in message

> En supporter fra Compaq siger det nok er for dårlig kvalitet
> og at jeg skal købe Kingstone eller Compaq

Dét er i hvert fald ikke korrekt!
Kan du bytte om på de to klodser?
Kan du prøve at lade din nye RAM sidde i alene?
--
Uni Bull
København K

Fra : Henri

Dato : 24-10-02 10:30

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message news:<ap72mi$2i7j$1@news.cybercity.dk>...

> Kan du bytte om på de to klodser?
> Kan du prøve at lade din nye RAM sidde i alene?

I Denne compaq presario 1930 er der 64Mb, der ikke kan flyttes. Der er
én plads fri til max. 128Mb.
Jeg har trykket den godt på plads.

Henri

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 24-10-02 15:08

> "Uni Bull" <sorry@nojoy.here> wrote in message

> I Denne compaq presario 1930 er der 64Mb, der ikke kan flyttes. Der er
> [...]

Kan ikke flyttes?
Er den boltet fast da ?

/sam

Fra : mr_allen

Dato : 24-10-02 18:29

Det passer meget godt, desværre.

> Dét er i hvert fald ikke korrekt!

Jooo, det kan det godt være...

--
mr_allen
Som har haft meget med Compaq maskiner og support på disse, at gøre

Fra : Uni Bull

Dato : 24-10-02 21:05

mr_allen wrote:

> Jooo, det kan det godt være...

Mener du virkelig at en Compaq skulle være "sat op" til kun, at
detektere/acceptere producent-specifik hukommelse?

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 24-10-02 17:08

"mr_allen" skrev i en meddelelse

> Det passer meget godt, desværre.
Nåååe - lad høre hvorfor ikke eller en henvisning vil være på plads.

> Jooo, det kan det godt være...
Hvorfor, hvor er det muligt at finde oplysninger om dette, mener du at kun
nogle af Compaqs PC'er der ikkekan acceptere Crucial, men derimod Kingston.
Hvor er logikken...