Athlon vs Duron (Varme)
Fra : Bobby

Dato : 23-10-02 20:07

Hejsa

NU skal det være, jeg skal ha' en Shuttle !
http://www.spacewalker.com/german/produkte.htm

Men men men...
Hvilken processoer skal jeg putte i dyret, en Athlon XP 1600 Palomino eller
en Duron 1300 Morgan?

Jeg spiller ikke 3D spil og leger heller ikke med Photoshop og den slags,
til gengæld bruger jeg den til det gængse, samt MIDI og nogle softsynths
(Dette klarer min nuværende Duron 800 Mhz. fint)

Jeg er interesseret i mindst mulig strømforbrug (og dermed varme), for ikke
at skulle fylde kabinettet med ekstra blæsere (som der alligevel ikke er
plads til).

Er der nogen som kan fortælle lidt om effekt på disse to processorer, og
også om ydelsen i forhold til? Altså såsom om der er forskel på FSB osv. og
hvor vigtigt det er?

På forhånd tak.
Bobby

Denne meddelelse er også postet i overclocking gruppen....

Fra : Leony

Dato : 23-10-02 21:54

"Bobby" <graack2@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er interesseret i mindst mulig strømforbrug (og dermed varme), for
ikke
> at skulle fylde kabinettet med ekstra blæsere (som der alligevel ikke er
> plads til).

Vælg den mindste processor du kan klare dig med.
Du siger selv at din Duron 800 MHz nemt klarer, hvorfor så ikke nøjes med
sådan en.
Større processorer bruger mere strøm og udvikler mere varme.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bobby

Dato : 24-10-02 07:21

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> sådan en.
> Større processorer bruger mere strøm og udvikler mere varme.

Ok, det vil jeg så gøre - Men Athlon XP 1600 og Duron 1300 ligger jo ret tæt
i hastighed, så jeg tænkte på om der er afgørende forskel i effektforbrug,
måske grundet forskellige tekniker.

Jeg kan ikke bruge min Duron 800, da specifikationerne på det nye system
siger at det skal være en Duron 1000 og opefter.

Vh.
Bobby

Fra : Leony

Dato : 24-10-02 07:59

> [...]
tæt
> i hastighed, så jeg tænkte på om der er afgørende forskel i effektforbrug,

Du kan prøve at tjekke denne her:
http://users.erols.com/chare/elec.htm

Fra : Bobby

Dato : 24-10-02 08:29