Atkinsretsag?
Fra : Kaare

Dato : 23-10-02 19:17

Hejsa.

Jeg ville høre om der er nogen herinde der kender til en evt retsag mod
atkins (kuren), og forbud mod at gennemføre hans program?

Mvh K

Fra : Mari

Dato : 23-10-02 19:43

"Kaare" <kareNOSPAM@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Jeg ville høre om der er nogen herinde der kender til en evt retsag mod
> atkins (kuren), og forbud mod at gennemføre hans program?

Mon det er ordet "trial" du studser over, når du søger på Atkins
- det betyder "prøve" eller "test" i disse tilfælde
http://www.google.com/search?q=atkins+trial+ketogenic&num=100&hl=da&ie=UTF-8
&oe=UTF-8&as_qdr=all

Jeg kan vanskeligt forestille mig at selve kuren skulle kunen forbydes
idet "Ketogenic diet" (der ligner Atkins kuren) er en meget udbredt diæt.
Den anvendes f.eks. i nogle tilfælde forebyggende i forbindelse med
epilepsi.

Mari

Fra : Kaare

Dato : 23-10-02 23:22

Det var da et godt bud, men nej. Min spørgen skyldes at jeg idag (torsdag) i
en sladderudsendelse på TV3 så et indslag hvor de på 10 sec fik malet fanden
på vægen omkring atkinsdiæten. Det omhandlede bla at alle der anbefalede
kuren kunne retsforfølges. Jeg så kun det sidste af indslaget, men synes det
lød ret vildt.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 24-10-02 04:58

Kaare skrev:

> [...]
> på TV3 så et indslag hvor de på 10 sec fik malet fanden på vægen
> omkring atkinsdiæten. Det omhandlede bla at alle der anbefalede

Holdaop, så sidder der en masse retsforfølgbare individer i

// Klaus

Fra : Heine Brunø

Dato : 24-10-02 07:11

> Hejsa.
>
> Jeg ville høre om der er nogen herinde der kender til en evt retsag mod
> atkins (kuren), og forbud mod at gennemføre hans program?

Det kan jeg ikke forestille mig. I USA blev der her i juli tildelt 20 mill.
til et forskningsprojekt der skal løbe over de næste 3 - 4 år. I øvrigt
mener jeg ikke nogen har ret til at fortælle mig hvad jeg skal spise.

mvh
Heine