Asus A7V33 og bios
Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-10-02 14:53

Jeg har lige opgradere til BIOS 1014 som er downloaded fra Asus hjemmeside,
men det skulle jeg vist aldrig have gjort.

Når jeg tænder min PC sker der intet. Så genstarter jeg og ryger direkte ind
i BIOS som fortæller mig at min under boot hang min computer da det kom til
CPU speed. Jeg skal så justere min CPU speed til det rigtige. Der er 3 valg
mhv 100, 133 og 166 mhz. Da jeg har en XP1700 som altid før har kørt med
133mhz på bussen og har DDR2700 ram - irriterer det mig at skulle sætte
bussen til 100 mhz med multiplier 11

Hvad er der galt? Er det eneste jeg kan gøre at flashe en ældre bios ind?

-Michael

Fra : Leony

Dato : 23-10-02 15:13

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige opgradere til BIOS 1014 som er downloaded fra Asus
hjemmeside,

Har du loadet setup defaults i BIOS?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-10-02 16:32

Leony wrote:
> "Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ap69k2$63o$1@sunsite.dk...

> Har du loadet setup defaults i BIOS?

Ja.

Det sjove er da jeg havde updateret den genstartede jeg uden problemer

-michael

Fra : Leony

Dato : 23-10-02 21:47

> Det sjove er da jeg havde updateret den genstartede jeg uden problemer

Har du resettet BIOS'en på mobo'et med jumperen?
Har du prøvet at flashe tilbage igen med den gamle BIOS?

Fra : Michael Nielsen

Dato : 23-10-02 21:49

Leony wrote:
> "Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:ap6fe3$70c$1@sunsite.dk...

> Har du resettet BIOS'en på mobo'et med jumperen?
Nej - gjorde det via clr cmos

> Har du prøvet at flashe tilbage igen med den gamle BIOS?

Jeps - nu kører det perfekt

Fra : Robert Jensen

Dato : 23-10-02 22:12

"Michael Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bussen til 100 mhz med multiplier 11
>
> Hvad er der galt? Er det eneste jeg kan gøre at flashe en ældre bios ind?

hvor fandt du den nye bios ?

har samme bundkort og jeg var nødt til at hente ver 1014 fra asus.com
den kunne ikke finde den via asus update.
syntes ikke at min maskine kører perfekt efter den nye
opdatering.......måske er det kun en beta ????

mvh

robert

Fra : Michael Østergaard

Dato : 23-10-02 22:29

Hmmm, har også lige flashet til 1014, og mit kører uden problemer.
Jeg synes faktisk at den er blevet hurtigere til at boote.

Michael

Fra : Michael Nielsen

Dato : 24-10-02 06:09

Michael Østergaard wrote:
> Hmmm, har også lige flashet til 1014, og mit kører uden problemer.
> Jeg synes faktisk at den er blevet hurtigere til at boote.
>
> Michael

Det gjorde min også første gang jeg bootede. Hvilken processor har du?

Kan den selv finde ud af hvilken processor du har, eller indstiller du det
manuelt?

-michael

Fra : Michael Østergaard

Dato : 24-10-02 11:15

> Det gjorde min også første gang jeg bootede. Hvilken processor har du?
>
> Kan den selv finde ud af hvilken processor du har, eller indstiller du det
> manuelt?

Jeg har en xp1800. Har kun indstillet det lige da jeg købte bundkortet,
ellers ikke.
Dengang var det med bios ver. 1006.

Michael

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 24-10-02 09:52

Robert Jensen wrote:

> hvor fandt du den nye bios ?
>
> har samme bundkort og jeg var nødt til at hente ver 1014 fra asus.com
> den kunne ikke finde den via asus update.

Det tyske website har ofte nyere bios'er end de andre Asus-sites.

http://www.asuscom.de/