Specielle HTML-tegn i <textarea>
Fra : Steen

Dato : 23-10-02 14:04

Hej NG

Jeg har et asp-administrationsmodul, hvor jeg hiver dataene fra en database
ind i et textarea i et html-dokument, hvor man så kan redigere teksten. Når
man klikker på "Gem" bliver teksten gemt i databasen. Der er bare et lille
problem:

Hvis man f.eks. skriver "&copy;", "&amp;" eller "&ndash;" i sin kode og
klikker "Gem" bliver det gemt sådan i databasen. Men _anden_ gang man
gemmer, bliver disse tegn erstattet med de tilsvarende HTML-karakterer. Det
er lidt irriterende, al den stund, at validator.w3.org konsekvent nægter at
validere adskillige af disse tegn.

Jeg overvejede at lave en replace a la
tekst = replace(tekst,"&","&amp;")
inden textareaet og så
tekst = replace(tekst,"&amp;","&")
inden UPDATE-sql'en, og det er også godt nok for de fleste HTML-koder, BARE
IKKE "&amp;" - den må den jo ikke erstatte!

Nogen gode ideer?

Mvh Steen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-10-02 14:23

"Steen" <nospam@nospam.dk> escribió en el mensaje
> Hej NG

> Nogen gode ideer?

Har du prøvet med server.htmlencode ?

Fra : Steen

Dato : 23-10-02 14:39

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev:
> Har du prøvet med server.htmlencode ?

Hmmm, fikst. Nu har jeg prøvet at lege lidt med funktionen, og jeg må sige,
at den er smart. Nu skal jeg bare lige gennemskue, hvordan jeg skal gøre

Tak for hjælpen.

Mvh Steen