php og en access database
Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 23-10-02 11:59

Hej NG,

Kan man fra PHP connecte til en access databse (en mdb fil)?

/Kasper

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 23-10-02 12:11

> Kan man fra PHP connecte til en access databse (en mdb fil)?

i hvert fald hvis du kører php på en windows maskine...

// Mads @ www.startout.dk

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 23-10-02 12:31

"Mads Møllegaard" <madsm77@hotmail.com> wrote in message

> i hvert fald hvis du kører php på en windows maskine...

Det går jeg ikke.... Det er hostet på en unix box af en eller anden art.

/Kasper

Fra : Mads Møllegaard

Dato : 23-10-02 12:36

du kan måske finde noget her : http://php.weblogs.com/com_php

men jeg er ikke sikker!

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-10-02 12:38

> du kan måske finde noget her : http://php.weblogs.com/com_php
>
> men jeg er ikke sikker!

Den går ikke :)

Det er kun til windåser.. og så er Kasper jo ligevidt ..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Niels Andersen

Dato : 26-10-02 10:18

Mads Møllegaard wrote in <ap6023$ji2$1@sunsite.dk>:
> i hvert fald hvis du kører php på en windows maskine...

PHP kan sagtens køre på en Unix-maskine, det er Access, der kræver en
Windows-maskine.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Sinkbæk

Dato : 23-10-02 13:06

Kasper Kamp Simonsen skrev:
> Kan man fra PHP connecte til en access databse (en mdb fil)?

Jep - kig på PHP's indbyggede ODBC funktioner:
http://dk.php.net/manual/en/ref.odbc.php

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-10-02 16:47

Kasper Kamp Simonsen wrote:

> Kan man fra PHP connecte til en access databse (en mdb fil)?

Ja - f.eks. vha. PEAR DB (http://pear.php.net/manual/en/core.db.php),
som også kan bruge ODBC.

Hvorvidt man kan køre det på en Unix-maskine er der flere svar på. Hvis
du bare påtænker at smide mdb-filen i en mappe på Unix-maskinen og så
lave noget PHP-halløj, der læser/skriver i den, så glem det. Hvis du
derimod har en Windows-/Access-server kørende, som Unix-maskinen kan
forbinde til vha. UnixODBC, ja, så kan det godt lade sig gøre at have
websitet og PHP'en på Unix-maskinen - men Access-databasen skal altså
stadig befinde sig på en Windows-maskinen.