Cascading drop-down menu???
Fra : Steffan Madsen

Dato : 23-10-02 09:28

Hej NG...

Tjaaa, nu har jeg ledt nettet tyndt efter en drop down menu der
for det første virker på både mac og PC, men som også kan ændres
til mit behov... med CSS. Troede egentligt at jeg nu endeligt
havde fundet en menu der virkede som jeg ville ha' det, men nu er
problemet at jeg simpelthen ikke kan fjerne den relativt tykke
border der er på menuen! Det er vist ikke engang en border, da
jeg bare har lavet padding på baggrundsfarven for at fylde så
meget af rullemenuen ud!?

Menuen er selvfølgelig lavet med et javascript og et par CSS
filer...
Check link for at få et bedre billede:
http://www.thomasgravesentilroma.dk/steffano/menu2/index.html

Det er meningen at hele menuen bare skal gå ud i et, uden nogle
små mellemrum eller borders. Men hvis der er nogen der skulle
kende et andet javascript til en sådan menu der som sagt er
krydskompatibel og kan ændres i CSS og IKKE javaen, ville jeg
meget gerne høre fra dem.

Jeg troede sådan set til at starte med at denne menu var en
rimelig simpel affære, da den jo bruges på RET mange hjemmsider,
men som sagt blev jeg slemt klogere!

Og for at det ikke er løgn ville det optimale være hvis man kunne
lave rullemenuen halvgennemsigtig. Eksempelvis med en oppacity på
80%, eller alpha hedder det vel? En sådan effekt kan bl.a. findes
på tv2 ZULUs hjemmeside! Men nu er det først og fremmest bare
menuen jeg skal ha' til at se ordentlig ud... :)

Håber det hele her gi'r nogen mening og at der endelig findes en
eller anden der kan hjælpe mig! Men ellers tak for jeres tid det
tog at læse dette.

Mhv. Steffan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steffan Madsen

Dato : 23-10-02 11:50

...glem det... fandt ud af noget andet! :)