.MovePrevious virker ikke
Fra : Claus Rosted Rasmuss~

Dato : 23-10-02 01:44

Når min kode når til

rstMembersAll.MovePrevious

får jeg

Fejltype:
ADODB.Recordset (0x800A0C93)
Denne handling er ikke tilladt i denne sammenhæng.
/members.asp, line 214

smidt i hovedet :/
Den omkringliggende kode ser ud som følger:

Set rstMembersAll = cnnMM.Execute("SELECT * FROM members ORDER BY
id")
rstMembersAll.MoveFirst
Do Until rstMembers("id") = rstMembersAll("id")
   rstMembersAll.MoveNext
Loop
rstMembersAll.MovePrevious

So...hvorfor kan jeg ikke få lov til at gå en række tilbage?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kristian Hansen

Dato : 23-10-02 06:24

"Claus Rosted Rasmussen" <nite84@msn.com> wrote in message
> [...]
>
> Fejltype:
> ADODB.Recordset (0x800A0C93)
> Denne handling er ikke tilladt i denne sammenhæng.

[snip]
> So...hvorfor kan jeg ikke få lov til at gå en række tilbage?

Det er din databasedriver (ADO/RDO), der afgør om du må gå baglæns i et
recordset. Nogle databaser (fx Access) tillader det ikke. I stedet kan man
kopiere alle databaseværdierne over i et array eller en liste og navigere
gennem den i stedet - det virker selvfølgelig bedst, hvis der ikke er alt
for mange poster; ellers bliver det noget tungt.

-kristian-

---
www.xhtml-online.dk - fordi fremtiden starter med X

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 23-10-02 07:51

"Kristian Hansen" <krhansen@variae.nuLSPAM> wrote in message

> Det er din databasedriver (ADO/RDO), der afgør om du må gå baglæns i et
> recordset.

Det er rigtigt.

> Nogle databaser (fx Access) tillader det ikke.

Det er forkert.

Det afgøres af den valgte cursortype. Læs evt.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ado270/htm/mdmthsupportsx
vj.asp

/Tobias