Disabled/enabled efter valg i dropdown
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 22-10-02 23:10

Jeg har en form hvor jeg først skal vælge i en dropdownliste og derefter
skrive noget i en et teksfelt. Der skal dog kun kunne skrives noget i
tekstfeltet, hvis der er valg alt andet end første post i dropdownlisten.
Første post har "new" som value.

Jeg har søgt på google og fundet følgende:
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=Xns9065C
4D905CCAspamstocholmdk%40192.38.208.81&rnum=3&prev=/groups%3Fas_q%3Ddisable%
26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26as_ugroup%3Ddk.*clientside%26lr%3D%26hl%3Dda

Det virker næsten (efter jeg har rettet det til). Vælger jeg noget andet end
første post bliver tekstfeltet enabled. Men fortryder jeg så og går tilbage
til første post, sker der ikke noget. Den forbliver enabled.

Hvad skal jeg gøre for at den virker begge veje??

Kasper K
Fjern det der skal FJERNES hvis du sender en mail til mig

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 22-10-02 23:18

Min egen kode ser btw sådan ud:

-------------------
<SCRIPT TYPE="text/javascript">
function skriv(){
if(document.frmNewPage.pagename.selectedIndex > 1){
document.frmNewPage.txtPageName.disabled = false;
}
else{
document.main.txtPageName.disabled = true;
}
}
</SCRIPT>

<FORM name="frmNewPage"
action="default.asp?title=<%=Request.QueryString("title")%>&mother=Administr
ation" method=POST>
<TABLE WIDTH=200 ALIGN=center BORDER=0 CELLSPACING=3 CELLPADDING=0>
<TR>
<TD>
<SELECT name="pagename" onchange="skriv();">
<OPTION value="new">Ny toplevel side</OPTION>
<OPTION>Test1</OPTION>
<OPTION>Test2</OPTION>
<OPTION>Test3</OPTION>
<OPTION>Test4</OPTION>
<OPTION>Test5</OPTION>
</SELECT>
</TD>
</TR>
<TR>
<TD>
<INPUT type="text" name="txtPageName" disabled>
</TD>
</TR>
</TABLE>
</FORM>

Fra : Hintzmann

Dato : 23-10-02 08:47

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk> wrote in message
> [...]
> }
> else{
> document.main.txtPageName.disabled = true;

Du skal lave din funktion lidt om:
main skal ændres frmNewPage
og jeg mener at index'et starter fra 0 og ikke 1.

function skriv(){
if(document.frmNewPage.pagename.selectedIndex > 0){
document.frmNewPage.txtPageName.disabled = false;
}
else{
document.frmNewPage.txtPageName.disabled = true;
}
}

Hintzmann

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-10-02 10:30

> Du skal lave din funktion lidt om:
> main skal ændres frmNewPage
> og jeg mener at index'et starter fra 0 og ikke 1.

Main var allerede lavet om til frmNewPage
Og den med at Index'et starter ved 0 var jeg godt klar over. Jeg havde bare
glemt at rette det i den kode jeg postede her. Sorry

Men det ændrer ikke ved at der kun sker noget når jeg vælger index 1 og
frem. Jeg vil gerne have at der sker det modsatte (at tekstfeltet bliver
disabled igen) når jeg vælger index 0.

How to do??

Fra : Hintzmann

Dato : 23-10-02 11:33

"Kasper Katzmann" <kasper@FJERNESkatzmann.dk> wrote in message
news:ap5q5p$p11> Men det ændrer ikke ved at der kun sker noget når jeg
vælger index 1 og
> frem. Jeg vil gerne have at der sker det modsatte (at tekstfeltet bliver
> disabled igen) når jeg vælger index 0.
>
> How to do??

Hos mig virker det
Tekst feltet bliver disabled efter at man vælger optionen "Ny toplevel
side".

http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/selectdisable/index.html

Testet i MSIE6, Moz1.2b og Op6.05

Hintzmann

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 23-10-02 22:05

> Hos mig virker det
> Tekst feltet bliver disabled efter at man vælger optionen "Ny toplevel
> [...]

Søren-sjaske-mig så. Hmmmmm.
Kan grunden til at det ikke virker hos mig, være at jeg laver alle mine
<option> felter, undtagen det første, v.h.a. ASP?

Fra : Hintzmann

Dato : 28-10-02 08:22

> Søren-sjaske-mig så. Hmmmmm.
> Kan grunden til at det ikke virker hos mig, være at jeg laver alle mine
> <option> felter, undtagen det første, v.h.a. ASP?

Om du laver det i ASP PHP eller i ren html er det samme.
Det er resultatet på clientsiden der er vigtigst.

Prøv at lav et online eksempel, så jeg kan se hvad der sker.

Hintzmann