lortemus
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-02 23:17

Har købt en Logitech MX700

den siger fandme hele tiden at der ikke er strøm på den...

Den stod i opladeren hele nattet,, nu kommer den med at den allerede er
flad... kan den ikke engang bruges i 15 timer, uden opladning?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-02 23:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den stod i opladeren hele nattet,, nu kommer den med at den allerede er
> flad... kan den ikke engang bruges i 15 timer, uden opladning?

Desuden er USB kablet alt for kort... Nu må jeg ud og købe mig en USB hub,
for at få senderen op på bordet....

Skal mindst være 3 meter, en sådan satan.. og så komme de med en sølle 1
meter.

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 22-10-02 23:23

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> den siger fandme hele tiden at der ikke er strøm på den...

Min mus kan ikke snakke....*S*

> Den stod i opladeren hele nattet,, nu kommer den med at den allerede er
> flad... kan den ikke engang bruges i 15 timer, uden opladning?

Nu kender jeg ikke musen, hvad hvad står der på pakken/manualen......???
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-02 23:29

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Min mus kan ikke snakke....*S*

Hehe

> Nu kender jeg ikke musen, hvad hvad står der på pakken/manualen......???

side16: det tager omkring 2 timer at lade batterierne fuldstændigt (den
grønne lampe vil da lyse i 5 minutter, før den slår fra)
side17: Når batterierne er ved at være flade, blinker den røde diode Det gør
den nu ;-/

Jeg kunne god igår bruge musen i ca 1.5 time efter den begyndte.... Så
ladede jeg på den skide mus hele natten,, og nu begynder den igen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-02 23:37

> Jeg kunne god igår bruge musen i ca 1.5 time efter den begyndte.... Så
> ladede jeg på den skide mus hele natten,, og nu begynder den igen

Jeg forstår det bare ikke... Det må være selve musen der bruger meget
strøm.. Batterierne er vist gode nok.. Der står 1700 mAh

På mine gamle batterier jeg brugte tidligere til min discman, er kun på 750
mAh og den kunne da holde min diskman kørende ligeså længe som musen, som
det mindste.. Også med 2 styk

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 00:10

<http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703>

| Cons:
| Bad quality stock batteries

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-02 00:14

> <http://www.earthv.com/articles.asp?ArticleID=703>

Jaja, har jeg læst....

Men det kan da ikke være rigtigt at den kun skal holde en dags tid... Det er
jo akurart ligesom den dexxa mus, eller hvad det var for en...

Har været til netværk, hvor der var en der havde en sådan diskountmus.. han
skulle jo hele tiden sætte den i opladeren... Jeg gad godt se, hvordan den
sluger strøm, når jeg sætter mig ned og spiller en omgang krig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-02 00:18

Hvad er dine erfaringer ellers efterhånden, Madsen?`

Skal du også ud og købe nogle bedre batterier?? Har du evt hørt hvilke der
er gode?

Men så er problemet om musen vil lade på batterierne.. Min Panasonic
diskman, vil fx kun lade på de medfølgende batterier... Ikke nogen andre
Nikel hybryd batterier.. Man skulle tro der var en ship indbygget

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-10-02 08:22

> Skal du også ud og købe nogle bedre batterier?? Har du evt hørt hvilke der
> er gode?

GP !

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Thorkild Bertelsen

Dato : 23-10-02 18:04

> [...]

> diskman, vil fx kun lade på de medfølgende batterier... Ikke nogen
> andre Nikel hybryd batterier.. Man skulle tro der var en ship

Der sidder ikke en chip i Panasonic batterierne Men de er lidt
forskellige fra almindelige opladelige batterier.

Det specieller er at når en Panasonic (og Technics) discman oplader, får
den kontakt til minus-polen på siden af batteriet (tæt ved minus-enden).
Der er normalt ikke forbindelse fra siden af batteriet til minus-polen, men
det er der på de medleverede opladelige batterier. Det sikrer at man ikke
kan lade på engangsbatterier (eller på andre producenters opladelige
batterier).

På de medfølgende opladelige batterier er den nederste del af plastickappen
skåret af for at skabe forbindelse til minus polen fra siden. Normalt er
der ikke fjernet noget af isoleringen på opladelige batterier, men de kan
ofte let modificeres med en hobbykniv. Man skal fjerne ca. 4 millimeter af
plastickappen på almindelige opladelige batter for at kunne oplade dem i en
Panasonic/Technics discman.

Jeg har prøvet at modificere et par almindelige opladelige batterier, og de
oplades fint i en Technics discman.

/Thorkild

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 00:37

Bjarke Hansen skrev:

> Skal du også ud og købe nogle bedre batterier??

Jeg bruger dem som fulgte med til musen og indtil videre har jeg
ikke noget at brokke mig over på det punkt. Jeg glemmer ret ofte at
stille musen i laderen. Det er jeg ikke for god til at huske, men
alligevel kan jeg sagtens bruge musen dagen efter. Jeg har dog ikke
prøvet hvor lang tid den kører på batterierne, men det er længere
tid end du har oplevet i hvert tilfælde.

> Har du evt hørt hvilke der er gode?

Nej, det er jeg ikke klar over. Min lokale fotoforretning mener at
UniRoss er et rigtigt godt mærke, men jeg har ingen anelse om de har
ret eller ej. Jeg købte 4 af dem da jeg købte min forrige mus og var
godt tilfredse med dem, men de er ikke meget værd nu her et års tid
efter. Det skal dog også siges at de er bleget genopladet _mange_
gange efterhånden.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-02 22:15

> [...]
> prøvet hvor lang tid den kører på batterierne, men det er længere
> tid end du har oplevet i hvert tilfælde.

Angående det vi snakkede om sidst, med opdaterings hastighed.. Har du sat
din mus i USB eller ps/2 porten?

Jeg har desuden også et vildt problem... Venstre musetask.. reagere rigtig
mange gange ikke på tryk... ved ikke om det er mekanisk, eller software
eller modtage forholdene der lakker vildt meget...

Jeg skal skal nogen gange trykke 5-6 gange før den reagere

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 00:45

Madsen skrev:

> de er bleget genopladet...

Nej, de er blevet genopladet...

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 23-10-02 00:49

> Nej, de er blevet genopladet...

Så er det dfa vist også blevet lidt blege i metallet

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 01:12

Bjarke Hansen skrev:

> Så er det dfa vist også blevet lidt blege i metallet

He-he. Jeg tænkte nok at den skulle komme ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 23-10-02 23:40

Bjarke Hansen skrev:

> [...]

> meget...
>
> Jeg skal skal nogen gange trykke 5-6 gange før den reagere

Jeg tror at din mus er syg. Det problem har jeg ikke oplevet med
min i hvert tilfælde. Hvis den lille switch i venstre musetast
kokser, så kan det vel være årsagen til det store batteriforbrug,
måske?

Madsen.

Fra : Mr bob

Dato : 23-10-02 06:46

det lydder helt klart som om der er et eller andet galt med din mus, en af
mine venner har den og hans kan køre minimum en uges tid med i hvert fald et
par timers CS om dagen!

mr bob