Svartid fra udbyders udstyr
Fra : Jakob S. Køster

Dato : 22-10-02 22:53

Hej alle.

Hvor meget svartid skal man acceptere fra sin udbyders udstyr. Ved max.
belastning på vores router har vi internt svartid på 2ms, men svartid fra
først hub ud i verden er på gennemsnitlig 370ms resulterende i 40% pakketab.

hej fra Jakob

Fra : Per Bau

Dato : 22-10-02 23:00

"Jakob S. Køster" <jskHADER@SPAM.get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> belastning på vores router har vi internt svartid på 2ms, men svartid fra
> først hub ud i verden er på gennemsnitlig 370ms resulterende i 40%

Det vil sige, når i kører med fuld udnyttelse af linien, så prøver du at
pinge den første maskine hos din leverandør?

Og du oplever et pakketab på det?

Det er da fint.......... Det viser jo at leverandørens udstyr prioriterer
'rigtig' trafik frem for en simpel PING.

/Per

Fra : Jakob S. Køster

Dato : 22-10-02 23:35
Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 23:42

Hej Jakob S. Køster, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Prøv fx. at se http://hjem.get2net.dk/jsk/report.html

Medmindre jeg har ramt 5 meget heldige øjeblikke, er der ikke noget
trægt før mellem din central og dig (hvilket formentlig skyldes
aktivitet fra dig selv). Jeg prøvede med Looking Glass,
<http://as8807.net/>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-10-02 23:44

On Wed, 23 Oct 2002 00:34:58 +0200, "Jakob S. Køster"
<jskHADER@SPAM.get2net.dk> wrote:

>Prøv fx. at se http://hjem.get2net.dk/jsk/report.html

Som Per nævnte, så er der netop ikke noget mærkeligt i at din ping er
høj, når der er trafik på linjen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-10-02 23:45

On Wed, 23 Oct 2002 00:34:58 +0200, "Jakob S. Køster"
<jskHADER@SPAM.get2net.dk> wrote:

>Prøv fx. at se http://hjem.get2net.dk/jsk/report.html

Som du også kan se, så har dix-webserveren en lavere svartid end de
enkelte routere. Det tyder på at routerne er mere interesserede i at
smide dine pakker videre, end at bruge tid på at svare på dine
traceroutes. Det er du også et eller andet sted mere interesseret i.

--
- Peter Brodersen