Kopier en SQL til en anden SQL server
Fra : N9

Dato : 22-10-02 22:21

Hej

Hvordan kan jeg kopier/flytte en anden database til en anden database i SQL,
helst med informationer som findes i databasen.

Jeg er total newbies i SQL verden

Takker

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 22:37

N9 skrev:

> Hvordan kan jeg kopier/flytte en anden database til en anden
> database i SQL, helst med informationer som findes i
> databasen.

Hvilken database drejer det sig om? Hvilke værktøjer/sprog har du
til rådighed?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : N9

Dato : 22-10-02 22:50

> Hvilken database drejer det sig om? Hvilke værktøjer/sprog har du
> til rådighed?

Det er fra en anden SQL 2000 til en anden SQL 2000, værktøj?? følger den med
SQL serveren??? eller er der en anden??

mvh
N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 23:26

N9 skrev:

> Det er fra en anden SQL 2000 til en anden SQL 2000, værktøj??
> følger den med SQL serveren??? eller er der en anden??

Hvis de to maskiner kan se hinanden kan du bruge Copy Database
Wizard. Ellers er det mest almindelige vist at bruge backup og
restore. Du skal her være opmærksom på at du manuelt skal rette i
filplaceringerne hvis de er forskellige på de to maskiner.

En tredje mulighed er at benytte Attach/Detach.

Fra : N9

Dato : 23-10-02 10:30

> [...]
> restore. Du skal her være opmærksom på at du manuelt skal rette i
> filplaceringerne hvis de er forskellige på de to maskiner.
Jeg bruger query analyser, kan man ikke bare "script object to file" ?????
Jeg ved ikke om de umiddelbart kan se hinanden, men jeg skal flytte den fra
en server som står over i KBH til en i Tiscali og jeg sidder i Århus, så jeg
har ikke fysisk kontakt.

> En tredje mulighed er at benytte Attach/Detach.
Kigger nærmere på det.

Mange tak

N9

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-10-02 11:21

N9 skrev:

> Jeg bruger query analyser, kan man ikke bare "script object to
> file" ?

Script Object - uanset om det er til fil, clipboard eller nyt
vindue - laver et sql-script der fx kan bruges til at skabe
objektet (CREATE). Men det flytter ingen data.

Derudover kan QA kun scripte ét objekt ad gangen - så det kan blive
lidt besværligt med en hel database. Hvis du kan bruge EM
(Enterprice Manager) kan du vælge "Generate SQL Script" (højreklik
på en database) som giver mulighed for at scripte en hel database.
Men det er stadig uden data.

> Jeg ved ikke om de umiddelbart kan se hinanden,
> men jeg skal flytte den fra en server som står over i KBH til
> en i Tiscali og jeg sidder i Århus, så jeg har ikke fysisk
> kontakt.

Du behøver ikke at have fysisk kontakt med serveren - pointen er at
hvis du fra samme klient med QA eller EM kan kontakte begge
databaser, så kan du foretage en direkte kopiering. Ellers må du
bruge backup og filkopiering.

> Kigger nærmere på det.

Attach/Detach kan kun foretages hvis din database tages offline.
Samtidig er den fil der skal flyttes formentlig noget større end en
backupfil.

> ????

De her blev til overs.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma
(rettelser modtages gerne i dk.kultur.sprog)