Optisk trådløs mus hopper og danser
Fra : Vidar

Dato : 22-10-02 18:51

Og det er ikke rundt om julegrøden mens katten er ude.

Min mus laver en masse små sitrende bevægelser og til tider skal jeg finde
den forskellige steder rundt på skærmen, hvor jeg ikke har placeret den.

Det drejer om Lifetec LT9470 fra Aldi
OS = Win98SE
Desuden har jeg et lille netværk herhjemme med et netkort. Mistanken er at
netkortet har noget at gøre med det. Kan det passe?

Mvh. Allan

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-10-02 19:36

"Vidar" <alhalma@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Min mus laver en masse små sitrende bevægelser og til tider skal jeg
> finde den forskellige steder rundt på skærmen, hvor jeg ikke har

Træbordplader med knaster kan forstyrre min logitech, ligeledes kan min
mobiltelefon...!

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @
333(2.5x133) C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A
@ 2.56

Fra : Chivaz

Dato : 22-10-02 19:45

"Vidar" <alhalma@hotmail.com> skrev:

> Min mus laver en masse små sitrende bevægelser og til tider skal jeg finde
> den forskellige steder rundt på skærmen, hvor jeg ikke har placeret den.

Jeg har nøjagtig samme problem, men med Win XP. Har dog lagt mærke til, at
hvis jeg flytter musen fra det underlag jeg bruger, ophører disse mærkelige
bevægelser. Desuden er problemet tilsyneladende størst, når batterierne er
ved at være afladet.

Så konklusionen er, at du ikke er ene om problemet

--
Chivaz

Fra : Ivar

Dato : 22-10-02 21:17

Vidar skrev:

> Min mus laver en masse små sitrende bevægelser

Støv ?
Prøv at vende musen om, og blæse kraftigt på aftasteren.
Prøv desuden med forskellige underlag.

Ivar

Fra : Alex

Dato : 22-10-02 22:42

Jeg har et lignende problem med min og hos mig skyldes det åbenbart
radiostøj. For det bliver værre når jeg slutter min videomaskine til
samme stikkontakt som strømforsyningen til museholderen/modtageren og
problemet forsvinder fuldstændig når jeg trækker
strømforsyningsstikket ud af museholderen (strømforsyningen kun
nødvendig under oplandning)

Desuden forstyrrer det musen hvis ledningen til sub/ps2 kommer for tæt
på andre strøm/computer-ledninger. Jeg har tænkt mig at sætte en
ferritmuffe om kablet når jeg får købt en ved lejlighed...

For øvrigt har jeg lagt mærke til at nærligggende netledninger kan
forstyrre selve musen.

Jeg prøvede forøvrigt at måle aflade/lade-strøm når musen sidder i
museholderen:

1) afladestrøm (dvs. når strømforsyningen er taget af holderen): 0,6
mA svarende til en afladning på 40 dage (uden større betydning)

2) ladestrøm -EFTER FULD OPLANDNING OG SLUKKET LYSDIODE- 30 mA !!!!

Dvs. at hvis du sætter den i holderen med strøm på og efterlader den
der en uges tid, så bliver batterierne overladet med 800 %!!!

Så lad være med at lade musen sidde i holderen mere end ca. et halvt
døgn, hvis strømforsyningsstikket ikke er taget ud. Eller bliver
batterierne ret hurtigt ødelagt.

Men bortset fra alt det virker musen sådan set meget godt....

Alex

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-10-02 22:48

"Alex" <alexhxhansen@sol.dk> wrote in message

> 2) ladestrøm -EFTER FULD OPLANDNING OG SLUKKET LYSDIODE- 30 mA !!!!

Hvor måler du?

Er det på primær eller sekundær siden af strømforsygningen?

Hvis det er på primærsiden, som det nok er.. Er det jo bare tabet i
strømforsygningen... En jern eller elektronisk strømforsygning vil altid så
og bruge strøm. Selvom der ikke trækkes nogen strøm på sekundærsiden

Fra : Alex

Dato : 23-10-02 12:59

On Tue, 22 Oct 2002 23:47:57 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@REMOVEspamfilter.dk> wrote:

>Hvor måler du?

Mellem museholderen/"cradle" og selve musen (det kræver lidt husflid
med nogle strimler sølvpapir og alm. papir + tape)

Alex