Langsomme RAID controllere !?
Fra : Brian R

Dato : 22-10-02 18:13

Nu har jeg endelig fundet fejlen til mit problem hvad angår langsom
opstart....

Hvis jeg fjerner mine IDE-kabler fra mine RAID controllere starter windows
dejlig hurtigt op, men så snart jeg tilslutter noget på mine RAID
controllere bliver windows MEGET langsom til at starte op !?

Så spørger jeg bare om det er noget jeg skal sætte i BIOS, eller har glemt
at sætte.... eller om der er et lille program jeg mangler for at kunne
benytte mine RAID controllere fuldt ud !?

Det skal lige siges at jeg ikke benytter RAID. Ment på den måde at de lige
så godt kunne være 2 "almindelige" controllere.
Og nu hvor jeg ikke benytter mig af RAIDs funktioner, hvorledes fungere så
de forskellige RAIDs ??.... RAID-1, RAID-0 .. osv. ??? Er der ikke en
RAID-ingenting, så den fungere som en almindelig controller ?

Håber der er nogen der kan gøre mig lidt klogere på disse områder !

På forhånd tak ...
Brian Rosenkrantz