2000 > XP PRO
Fra : OLESEN

Dato : 22-10-02 18:09

Jeg har i 11 måneder kørt Windows 2000
uden problemer.
Ville så prøve-installere Windows XP PRO.
Bortset fra, den ikke kan installere 1 enkelt fil,
så står min IBM 7200/20 GB disk og klikker
når den skal til at forberede den egentlige installation,
altså inden tidsangivelsen for vurderet tid til installationen
er færdig...Den fortsætter uendeligt med at klikke hvert 2. sekund.

Denne kliklyd havde den også før med Windows 2000, men kun 1 sekund inden
PC'en slukkede, når jeg lukkede maskinen ned. Nu er den samme lyd der
konstant, både under endelig forberedelse for installation af Windows XP og
OGSÅ Windows 2000..selvom installationen forløb perfekt for 11 måneder
siden. I mellemtiden har jeg monteret 2 x 80 GB Seagate diske, og yderligere
256 MB ram, hvor der er kørt 2-3 forskellige testprogrammer som ikke fandt
ramfejl. Jeg har også kørt med alle 3 diske på den gamle 2000 installation
uden problemer.

Jeg forsøgte så at installere Windows ME og det forløb perfekt.
Jeg installerede så Windows XP oven i ME, hvilket også forløb perfekt !
Dog er XP kun i FAT-32 på den gamle IBM disk, mens de 2 x 80 diske
vises korrekt som NTFS diske, selvom systemdisken (IBM) er en FAT-32'er...

Hvad kan være gået galt i de 11 måneder alt gik fint ???

Fra : rhexis

Dato : 22-10-02 18:30

"OLESEN" <olesen@jubiipost.dk> wrote in message

> [...]
> altså inden tidsangivelsen for vurderet tid til installationen
> er færdig...Den fortsætter uendeligt med at klikke hvert 2. sekund.

Uha. Jeg tror, dit drev er ved at tage billetten. Hvilken model drejer
det sig om?

Tag en backup med det samme.

--
rhexis

Fra : OLESEN

Dato : 22-10-02 18:50

"rhexis" <3bbg3001@sneakemail.com.com.com.com.com> skrev i en meddelelse
> Uha. Jeg tror, dit drev er ved at tage billetten. Hvilken model drejer
> det sig om?
>
> Tag en backup med det samme.

Iflg. enhedshåndteringen er det en
IBM-DPTA-372050 scsi disk device...dvs
det er en ATA-66 disk, som ses som en
SCSI-ting på min A7V's ekstra onboard ATA-100 kontroller..

Det sjove er, denne "klick-og-spinne-up" lyd ikke
kommer, når jeg slukker PC'en med Windows ME installeret...
Den gjorde det kun med Windows 2000.

...og altså nu under installation af både 2000 og XP...ca. efter
10 minutters installering af filerne fra CD'en, og før den for alvor går
igang..

Fra : rhexis

Dato : 22-10-02 19:58

> Iflg. enhedshåndteringen er det en
> IBM-DPTA-372050 scsi disk device...dvs
> det er en ATA-66 disk, som ses som en
> SCSI-ting på min A7V's ekstra onboard ATA-100 kontroller..

Du har dette drev (ifølge google):
http://www.storage.ibm.com/hdd/desk/ds34gxp.htm

> Det sjove er, denne "klick-og-spinne-up" lyd ikke
> kommer, når jeg slukker PC'en med Windows ME installeret...
> Den gjorde det kun med Windows 2000.

Jeg kender ikke nok til Klik-fænomenet til at vide, hvor ofte
og hvordan det forekommer. Jeg vil dog mene at en disk
helst ikke skal komme med klik-lyde ved korrekt brug...

--
rhexis

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 22-10-02 19:48

Sidder der en Promise Chip på dit motherboard? Og i givet fald trykker på så
F6 i starten ved installationen? Du skal bruge en driver til
promise-chippen - se nummeret på toppen af Promise-chippen og find den rette
her:

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/TREIBER/CONTROLLER/IDE/PROMISE/

Håber det hjælper

Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 22-10-02 19:51

Desuden kan jeg tilføje at min 3. HD, der sidder på den ekstra kanal på mit
Asus A7v133 ligeledes findes som en SCSI-disk, til trods for der er tale om
en Maxtor 40 Gb ATA-66 disk. Men den virker upåklageligt med de nævnte
indstillinger.