Fejl ved compiling af 2.4.1 kerne til Debi~
Fra : Casper Angelo

Dato : 26-02-01 22:44

Hej Alle,

jeg er endt med et lille problem ved kompiling af en ny kerne til min
Debian server. Fremgangsmåden er som følger ...

======================================

~# cd /usr/src/linux/
/usr/src/linux# make mrproper

(for at fjerne alle spor af den forrige, for en sikkerheds skyld)

/usr/src/linux# make xconfig

(udfylde, udfylde, udfylde ...
..config filen er attachet, hvis der er nogen der kan læse sådan en)

/usr/src/linux# make dep
/usr/src/linux# make clean
/usr/src/linux# make bzImage

'make bzImage' forløber 99% fint, men giver følgende fejl til
allersidst:

make[1]: Entering directory
`/usr/src/kernel-source-2.4.1/arch/i386/boot'
gcc -E -D__KERNEL__ -I/usr/src/linux/include -D__BIG_KERNEL__
-traditional -DSVGA_MODE=NORMAL_VGA bootsect.S -o bbootsect.s as -o
bbootsect.o bbootsect.s
bbootsect.s: Assembler messages:
bbootsect.s:253: Warning: indirect lcall without `*'
ld -m elf_i386 -Ttext 0x0 -s -oformat binary bbootsect.o -o bbootsect
ld: cannot open binary: No such file or directory
make[1]: *** [bbootsect] Error 1
make[1]: Leaving directory
`/usr/src/kernel-source-2.4.1/arch/i386/boot'
make: *** [bzImage] Error 2

/usr/src/linux#

======================================

Herefter har make scriptet ikke efterladt nogen bzImage fil som
forventet ?

Det eneste usædvanlige i config jeg kan komme i tanke om er at jeg har
kompileret både cd-rom og floppy support som moduler, fordi jeg aldrig
bruger dem (den står i skabet . Ellers er det en helt skrabet kerne
config, for at optimere farten.

Jeg kan simpelthen ikke gennemskue havd der går galt
Alle forslag er velkomne !!

Mvh
   Casper Angelo
Med venlig hilsen
   Casper Angelo

Fra : Michael Legart

Dato : 26-02-01 22:53

On Mon, 26 Feb 2001 22:43:56 +0100, Casper Angelo <Casper@Angelo.xx> wrote:
>ld -m elf_i386 -Ttext 0x0 -s -oformat binary bbootsect.o -o bbootsect
>ld: cannot open binary: No such file or directory

Læser du ikke, hvad der står når du opgraderer?

Med den nye binutils skal man skrive --oformat i stedet for -oformat...
så du skal lige ind i arch/i386/boot/Makefile og rette -oformat til
--oformat et par steder

--
package Disclamer;

BEGIN { print "Arbejder hos World Online, men taler for mig selv"; }
1;

Fra : Casper Angelo

Dato : 27-02-01 00:01

On Mon, 26 Feb 2001 21:53:26 +0000 (UTC), hest@legart.dk (Michael
Legart) wrote:

> [...]
>
>Med den nye binutils skal man skrive --oformat i stedet for -oformat...
>så du skal lige ind i arch/i386/boot/Makefile og rette -oformat til

Hrmm ... jo selvfølgeligt læser jeg det ...

Tak for tippet

Casper.
Med venlig hilsen
   Casper Angelo

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 27-02-01 00:27

hest@legart.dk (Michael Legart) writes:

> [...]
>
> Med den nye binutils skal man skrive --oformat i stedet for -oformat...
> så du skal lige ind i arch/i386/boot/Makefile og rette -oformat til

Nu kan det godt være jeg spørger dumt. Bruger du debians kernesource
(og headere)?

--
Sven