Mit printerkabel sidder fast.
Fra : Anders Petersen

Dato : 22-10-02 17:02

Mit kabel der går fra printeren til computeren sidder fast og jeg ka ikke få
det ud af min computer.
Jeg prøvede i ca 30min at få det løs men intet hjalp, ved du hva jeg kan
gøre for at få det fri, og kan jeg skade mit bundkort ved at hive for
meget??

mvh. Anders Petersen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 22-10-02 17:13

"Anders Petersen" <arsin@pc.dk> skrev

> [...]

> Jeg prøvede i ca 30min at få det løs men intet hjalp, ved du hva jeg kan
> gøre for at få det fri, og kan jeg skade mit bundkort ved at hive for

Hmmm... Inden du knokler mere, så tjek lige om skruerne er løsnet.
Printerkabler er som regel monteret i computeren med to fingerskruer eller
små alm. skruer.

mvh
Peter

Fra : Madsen

Dato : 22-10-02 17:13

Anders Petersen skrev:

> Mit kabel der går fra printeren til computeren sidder fast og jeg
> ka ikke få det ud af min computer.

Har du tjekket efter om stikket er skruet fast? De fleste printerstik
har to knopper som skal skrues ud før stikket kan tages af. Nogle gange
er det almindelige skruer som skal skrues ud først.

Madsen.

Fra : M. G. Nielsen.

Dato : 22-10-02 18:43

Hvis der er skruer og disse drejer rundt, kan det være at det er
gevindstykkerne i kabinettet som har løsnet sig.
Nogle gange er gevindstykkerne små "møtrikker" som er presset fast i huller.
Men disse kan altså godt løsne sig.

Mvh. Morten

Fra : Anders Petersen

Dato : 23-10-02 12:09

Der er 2 skruer, men det er IKKE dem der er problemet. dem har jeg fjernet
helt, taget begge helt ud, men kablet sidder stadig fast.
Det er også det som undrer mig, hvordan faen kan et printerkabel sidde fast?
ka det være brændt/smeltet fast? Printeren virkede fint lige til det sidste
så der har ik været tegn på nogen fejl fra den side.
Når jeg vrikker/lirker i stikket kan jeg se hvordan den modsatte side på
bundkortet gør det samme, så jeg er rimelig bange for at jeg knækker mit
bundkort hvis jeg bruger for mange krafter.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-10-02 15:35

"Anders Petersen" <arsin@pc.dk> wrote in message
> Når jeg vrikker/lirker i stikket kan jeg se hvordan den modsatte side på
> bundkortet gør det samme, så jeg er rimelig bange for at jeg knækker mit
> bundkort hvis jeg bruger for mange krafter.

Du skal nok prøve med spidsen af en skruetrækker og så lirke forsigtigt.
Brug ikke unødigt vold.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Holm

Dato : 24-10-02 10:24

"Unødig vold" findes vist ikke. Hvis lortet sidder fast, må man vel volde
det, indtil det kommer fri. Derfor er den vold der er nødvendig for at
frigøre stikket... nødevendig, og derfor ikke "unødig". Det er vel i
virkeligheden svært at bruge "unødig" vold, idet stikket kommer fri når
precis den nødvendige vold tages i brug...?

--Michael

Fra : Anders Petersen

Dato : 24-10-02 13:03

Det vil være unødig vold hvis stikket rent faktisk IKKE kan komme fri ved
hjælp af vold når man bare hiver i det.
Hvis det evt er bøjet eller lign, jeg vil blive rimelig trist hvis jeg
brugte alle min kræfter og hev igennem og så stod med et knækket bundkort
efterfølgende.

Derudover troede jeg ikke at det her var en diskussionsklub over unødvendige
ligegyldige "sprogfejl" eller ordvalg, men derimod et forum hvor folk hjalp
hinanden med hinandens problemer.
Drop dit pedanteri....

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-10-02 20:37

"Michael Holm" <Michael@Holm.org> wrote in message
> "Unødig vold" findes vist ikke. Hvis lortet sidder fast, må man vel volde
> det, indtil det kommer fri. Derfor er den vold der er nødvendig for at

Og så brækker bundkortet. Tænk før du skriver (eller læs tråden igennem)...

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 24-10-02 19:25

"Jesper G. Poulsen" wrote:

> Du skal nok prøve med spidsen af en skruetrækker og så lirke forsigtigt.
> Brug ikke unødigt vold.

Prøv at være opmærksom på, hvor der er modstand, så brug Jesper's
forslag hele vejen rundt, og er der et sted, der ikke giver sig,
tjekker du ekstra,
kan være, men aldrig oplevet, at plastik er brændt fast,
ellers er bøjede ben, skæv kappe, skruestik brækket,
i omvendt prioriteret følge,
det mest almindelige.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen