Hvilket bundkort til p4 og sdram
Fra : Michael Madsen

Dato : 22-10-02 16:09

Jeg går med tanken om at skifte mit bundkort og cpu ud men ville lige høre
om der er nogle der kan sige mig hvilket bundkort jeg skal købe.
MVH. Michael Madsen

Fjern fjern ved mail

Fra : -=Madsen=-

Dato : 22-10-02 21:13

<------------------>
> Jeg går med tanken om at skifte mit bundkort og cpu ud men ville lige høre
> om der er nogle der kan sige mig hvilket bundkort jeg skal købe.
<------------------->

Tja hvad skal du bruge det til (nogen fetures ?) ?
Hvad må det koste ?

Hvis jeg var dig ville jeg købe et til DDR ram, du kan evt sælge dine SD ram
sammen med dit gamle bundkort og cpu

Fra : Lord Flasheart

Dato : 23-10-02 13:08

-=Madsen=- wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg var dig ville jeg købe et til DDR ram, du kan evt sælge dine
> SD ram sammen med dit gamle bundkort og cpu

Enig at køre SDRAM på en Pentium 4 platform svarer, sat lidt på spidsen, til
at en Ferrari trækkes af en hestevogn. Pentium 4 processorer kører med en
systembus på hhv. 400 MHz (Quad-pumped) og 533 MHz (Quad-pumped), og SDRAM
kan masimalt levere mellem 133 og 150 MHz. Det optimale valg lige nu er nok
DDR400 RAM (PC3200) parret med et Intel 845PE chipset baseret bundkort.

@nders

Fra : o&u

Dato : 23-10-02 13:20

On Tue, 22 Oct 2002 17:09:13 +0200, "Michael Madsen"
<michael.elgaardfjern@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg går med tanken om at skifte mit bundkort og cpu ud men ville lige høre
>om der er nogle der kan sige mig hvilket bundkort jeg skal købe.

Svaret på spørgsmålet er ecs p4s5a eller gamle asus p4b.

Men det er ingen god ide med sdram til p4. Den performer ret elendigt
med det.

ecs p4s5a kan dog tage både sdram og ddr ram (kun en af delene ad
gangen).

Det anbefales at købe ddr ram, pc2700 for at være tidssvarende. Eller
en amd xp hvis det skal være til sdram.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-02 17:43

"Michael Madsen" <michael.elgaardfjern@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3db569bb$0$97652$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg går med tanken om at skifte mit bundkort og cpu ud men ville lige høre
> om der er nogle der kan sige mig hvilket bundkort jeg skal købe.
> MVH. Michael Madsen

Hej

Jeg kører med en Abit BL-7 som aldrig har voldt problemer. Der er forresten
også integreret lydkort i.

Der er plads til 3 SDRAM moduler. Lige nu kører jeg 2 x 256 MB PC133

mvh elvisdk

Fra : Michael Petersen

Dato : 25-10-02 16:03

elvis (at teledk) <-> skrev i meddelelsen
<3db6d185$0$34813$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hej
>
>Jeg kører med en Abit BL-7 som aldrig har voldt problemer. Der er forresten
>også integreret lydkort i.
>
>Der er plads til 3 SDRAM moduler. Lige nu kører jeg 2 x 256 MB PC133

jeg har luret lidt på det bræt
ved du om et Matrox G400 GFX kort paser på BL7?
hvor stor PSU, skal man have for at kører med BL7?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post