MS Windows
briani 27239
Min computer slukker ??
Fra : Dennis & Pia

Dato : 22-10-02 15:40

Hej NG

Jeg har problemer med at min computer slukker uden grund (både når jeg
arbejder med den, og hvis jeg slet ikke rør den.

Jeg har Windows 98, og det er en Compaq computer.

Jeg fik at vide at det er i denne her gruppe de virkelige hajer sidder, men
vær flinke at skære det ud i pap, jeg er computer rookie.

På forhånd tak

Dennis

Fra : Madsen

Dato : 22-10-02 16:36

Dennis & Pia skrev:

> Jeg har problemer med at min computer slukker uden grund (både når
> jeg arbejder med den, og hvis jeg slet ikke rør den.
>
> Jeg har Windows 98, og det er en Compaq computer.

Det har næppe ret meget med Windows at gøre som denne gruppe handler
om. Hvis den bare lukker ned så kan det være en indstilling i BIOS som
sørger for at lukke pc'en hvis f.eks. processoren bliver overophedet
eller hvis strømforsyningen ikke leverer en stabil nok spænding.
Det kunne være årsagen i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Onkel Ond

Dato : 24-10-02 08:18

Kan være en RAM-fejl -jeg var ude for det samme, maskinen lukkede ned på de mærkeligste tidspunkter, og der var ikke nogen BIOS
indstilling der kunne bede den om det. Jeg byttede rundt på 2 RAM klodser, og vupti -problemet forsvandt...
Strange...

/Onkel Ond