Extraordinær generalforsamling
Fra : Charlotte Andersen

Dato : 22-10-02 15:14

Hej alle.

Når man indkalder til en extraordinær generalforsamling i en klub som er
underlagt Dansk Rideforbund, skal forbundet så også ha indkaldelsen - eller
vide at man indkalder?
Jeg går af som kasserer før tid, da jeg ikke ønsker at fortsætte. I den
forbindelse vil jeg høre, om der er nogle af jer som skulle ligge inde med
den viden, om man skal meddele det videre til andre end klubbens medlemmer.

Mvh. Charlotte

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 23-10-02 22:34

Nu skal der vel ikke være ekstraordinær generalforsamling, bare fordi du
går?? Der skal da være en supleant, der træder ind i dit sted.
Det er kun foreningens bestyrelse der skal have besked på din aftræden,
de indkalder herefter supleanten, som så vil sidde i "din" valgperiode.
Hvis det forholder sig anderledes end dette, har i vist nogle vedtægter
som skal laves om.

Thorleif.

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 28-10-02 16:27

Hej alle.

Tak for jeres svar. Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at DRF skal ha
besked hvis en formand, kasserer eller en sekretær gå af - der skal sendes
besked om hvem der nu sidder i bestyrelsen. Det står i DRF's love.

Da bestyrelsen ikke har en supleant, kan ingen overtage "tjansen" - derfor
skal der indkaldes til en extraordinært generalforsamling. For dem der gerne
vil vide det, skal det ske mindst 1 uge før dato.

Mvh. Charlotte

Fra : Kim

Dato : 24-10-02 19:29

> Når man indkalder til en extraordinær generalforsamling i en klub som er
> underlagt Dansk Rideforbund, skal forbundet så også ha indkaldelsen -
eller
> vide at man indkalder?

Det vedkommer udelukkende klubbens medlemmer. Der er ikke andre
som skal have besked.

Mvh, Kim