Tabel der kan sortere...
Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 24-11-00 00:03

Hej der...
Jeg ville høre om der er nogle der kender til et script eller nogen
anden form for kode, som kan i en tabel sortere
(alfabetisk,faldende,stigende).
Sådan som man kan gøre med sine mails, så man sortere efter dato eller
efter afsender eller emne...
MVH. Martin Skou

Fra : Johan

Dato : 24-11-00 11:48

> [...]
> (alfabetisk,faldende,stigende).
> Sådan som man kan gøre med sine mails, så man sortere efter dato eller

Har du adgang til serversidesprog? Tror det vil være det nemmeste at gøre
det via et script som laves på serveren, kunne ikke forestille mig det var
muligt med clientprogrammering..

mvh

Johan

Fra : Martin Skou Andersen

Dato : 25-11-00 03:32

Ja jeg har...
Jeg ved ikke hvad min server understøtter.
Men den burde vel understøtte PHP, ASP og CGI, jeg ved i hvert fald at
den understøtter CGI.
Men jeg ville egentlig bare høre om der var nogle der havde hørt om et
sådan program/script... Ikke fordi jeg har brug for det på min side...
Bare af ren nysgerrihed...

Fra : Johan

Dato : 27-11-00 08:56

> [...]
> Men jeg ville egentlig bare høre om der var nogle der havde hørt om et
> sådan program/script... Ikke fordi jeg har brug for det på min side...

Ehm, hvor har du webhotel?! Tror ikke både det understøtter PHP og ASP, men
der er nogle udbydere der gør...
Men jeg kender desværre ikke til noget i clientside, men serverside, er dte
intet problem...

/Johan

Fra : Tom Pedersen

Dato : 27-11-00 23:45

Sæføli kan man da lave det clientside...

<thead>
value="Sorter efter søjle 1">
value="Sorter efter søjle 2">
</thead>
<tbody id=tbody1>
</tbody>

<script>
/*Sortering af tabel (flere end 1 poster) efter kolonnen col*/
function selectionSort(col, descend){
for(var i=0;i<tbody1.rows.length;i++){
extrem = i;
for(var j=i+1;j<tbody1.rows.length;j++){
if(descend &&
(tbody1.rows[j].cells[col].innerText>tbody1.rows[extrem].cells[col].innerTex
t) ){extrem=j}
else if(!descend &&
(tbody1.rows[j].cells[col].innerText<tbody1.rows[extrem].cells[col].innerTex
t) ){extrem=j}
}
swap(extrem,i)
}
}

/*bytter to rækker om*/
function swap(swapOne, swapTwo){
if(swapOne!=swapTwo){
tbody1.moveRow(swapOne, swapTwo)
tbody1.moveRow(swapTwo+1, swapOne)

}
}
</script>

Jeg har benyttet selectionsort, der kan læses i enhver lærebog om
algoritmik. Jeg garanterer dog ikke for effektiviteten af moveRow.

The sky is the limit.

-Tom
http://www.tompedersen.com/ (kun IE)

Johan <webmaster@ru94.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KHrT5.7433$zs.234991@twister.sunsite.auc.dk...

Fra : Søren Bjerg Jensen

Dato : 15-08-01 13:19

Tom Pedersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Sæføli kan man da lave det clientside...

> <thead>
> value="Sorter efter søjle 1">
> value="Sorter efter søjle 2">
> </thead>
> <tbody id=tbody1>

Jeg har brugt denne sortering på en side, men jeg er i en situation hvor det
desværre også skal virke i Netscape, og det gør det selvfølgelig ikke!
Min Netscape er v4.7 og den brokker sig over at tbody1 ikke er defineret, men
det er den jo i <tbody id=tbody1> tagget - som ovenikøbet er korrekt iht. HTML
4.0 spec.
Er der nogen der har et bud på hvad der er galt ?

På forhånd tak
Søren B. Jensen

resten af koden til tabellen følger her:

> [...]
>
> Jeg har benyttet selectionsort, der kan læses i enhver lærebog om
> algoritmik. Jeg garanterer dog ikke for effektiviteten af moveRow.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne