Barsel ?
Fra : Hagman

Dato : 22-10-02 14:16

Hejsa NG.

Jeg er 23 år, og har en datter på nu 3 mrd.
Min kone har barsel nu, og vi vil gerne "dele" den, så jeg også har et par
måneders barsel.

Men, hvordan forgår det, når jeg 'kun' er kassemedarbejder i SuperBest ?
....det er godt nok kun indtil jeg finder noget andet

Men hvorledes får jeg penge fra, og HAR jeg ret til barselsorlov og
barselspenge, når jeg kun er ansat som kassemedarbejder ?
....hvis ja, hvor meget ville jeg få i penge ?

De venligste hilsner,
Michael.

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 22-10-02 14:33

Hagman wrote:

> [...]
> et par måneders barsel.
>
> Men, hvordan forgår det, når jeg 'kun' er kassemedarbejder i

På samme måde som for alle andre

Jeg er ikke inde i detaljerne, men du kunne jo spørge din arbejdsgiver -
det kan ikke være første gang de skal administrere en barselsorlov.

> Men hvorledes får jeg penge fra, og HAR jeg ret til barselsorlov
> og barselspenge, når jeg kun er ansat som kassemedarbejder ?

JA. Hvad du er ansat som er aldeles ligegyldigt. Om du så var
arbejdsløs, havde du ret til barselsorlov.

> ...hvis ja, hvor meget ville jeg få i penge ?

Dagpengesats, med mindre din kontrakt eller overenskomst giver dig ret
til mere. Og dermed menes den sats du ville være berettiget til, hvis du
i stedet for orlov var blevet fyret.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : bianca

Dato : 22-10-02 15:24

"Hagman" skrev d. 22-10-02 14:16 dette indlæg :
> [...]
> barselspenge, når jeg kun er ansat som kassemedarbejder ?
> ....hvis ja, hvor meget ville jeg få i penge ?

du kan dele hele året med din kone du hvad du får i løn kommer and på
hvad du får i løn nu det regner kommunen ud

hilsen Bianca

http://www.kandu.dk/

Fra : Hagman

Dato : 23-10-02 23:07