filter i Cisco 677 mod kazaa
Fra : Rasmus Schmidt

Dato : 22-10-02 14:20

Jeg har et lille problem, som jeg håber i kan hjælpe med... Jeg vil gerne
lave et filter så det ikke er muligt at uploade fra kazaa, da det tit ikke
er muligt at downloade på grund af for høj upload...

Så er der nogen der kender de porte KaZaa bruger, og kan hjælpe med en
filter sætning til ciscoen???

MVH Schmidt

Fra : Jesper

Dato : 22-10-02 14:57

"Rasmus Schmidt" <Schmidt@studio1-2.dk> wrote in message
> [...]
> er muligt at downloade på grund af for høj upload...
>
> Så er der nogen der kender de porte KaZaa bruger, og kan hjælpe med en

Jeg vil tro den up/downloader på samme port. Mon ikke du kan vælge upload
speed i en opsætning i programmet?

mvh
Jesper

PS. Nu bruger jeg ikke Kazaa - men har hørt det er et fildelings program.
Jeg går selvfølgelig ud fra du kun henter /sender lovlige filer

PS.PS. Tænk på hvor meget du kunne downloade hvis alle fik den lyse ide at
sætte upload til 0.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 15:04

<http://www.iana.org/assignments/port-numbers>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Simon Skals

Dato : 22-10-02 16:14

It seems Rudi Stegen wrote:

> <http://www.iana.org/assignments/port-numbers>

Er der ikke noget med, at Kazaa er begyndt at bruge dynamiske
portnumre i version 2?

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 18:52

Hej Simon Skals, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Er der ikke noget med, at Kazaa er begyndt at bruge dynamiske
> portnumre i version 2?

Jeg ved faktisk ikke engang præcis, hvad Kazaa er. Jeg er blot så glad
for den reference, da den ikke blot er pratisk med tilmed ligger i en
ren tekstfil.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kim

Dato : 22-10-02 21:06

> Jeg ved faktisk ikke engang præcis, hvad Kazaa er. Jeg er blot så glad
> for den reference, da den ikke blot er pratisk med tilmed ligger i en
> ren tekstfil.

Har du sovet godt Rudi ? - undskyld, jeg kunne ikke lade vær'.

Kazaa er det mest omtalte program på nettet, når snakken falder på
udveksling af lovlige/ulovlige filer.De forskellige musikorganisationer
prøver ihærdigt at få lukket netstedet. På den anden side kan jeg godt
forstå du ikke vil høre om det, for man er lidt af en gambler hvis man
bruger det, pga. af alt det spyware som følger med

Hilsen
Kim

Fra : Rudi Stegen

Dato : 22-10-02 21:22

Hej Kim, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Har du sovet godt Rudi ? - undskyld, jeg kunne ikke lade vær'.

Alt forladt

> Kazaa er det mest omtalte program på nettet, når snakken falder på
> udveksling af lovlige/ulovlige filer.

*Så* meget vidste jeg trods alt. Mit "præcis" gik på, at jeg aldrig har
anvendt det, set det anvendt eller blot læst noget specifikt
(oversigter, manualagtigt etc.) om det.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kim

Dato : 22-10-02 21:51

> *Så* meget vidste jeg trods alt. Mit "præcis" gik på, at jeg aldrig har
> anvendt det, set det anvendt eller blot læst noget specifikt
> (oversigter, manualagtigt etc.) om det.

Ok.... så ved vi nok lige meget om Kazaa

Hilsen
Kim

Fra : Martin Damberg

Dato : 23-10-02 23:07

> [...]
> er muligt at downloade på grund af for høj upload...
>
> Så er der nogen der kender de porte KaZaa bruger, og kan hjælpe med en

access-list 101 deny tcp <klasse C-netværk> 0.0.0.255 any eq 1214
access-list 101 deny udp <klasse C-netværk> 0.0.0.255 any eq 1214
access-list 101 permit ip any any
interface E 0
ip access-group 101 in

Noget i den stil ??