Iptables - Log
Fra : Jimmy

Dato : 22-10-02 13:24

Hej

Hvordan logger jeg alle de pakker, som min Rh 7.3 FW smider?

Det er for at fejlsøge, hvor pakkerne på port 3306 ryger hen.

Mvh
Jimmy

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 22-10-02 14:59

Jimmy wrote:

> Hvordan logger jeg alle de pakker, som min Rh 7.3 FW smider?

iptables(8) kan fortælle dig om brugen af "-j LOG".

/Rasmus

If I wanted a blue screen, I would type "xsetroot -solid blue"
- not D:\WINNT\SETUP

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-10-02 15:06

Jimmy wrote:

> Hej
>
> Hvordan logger jeg alle de pakker, som min Rh 7.3 FW smider?
>
> Det er for at fejlsøge, hvor pakkerne på port 3306 ryger hen.

Jeg tror du kan gøre det lettere, med iptraf.

--
Mvh. Bo
Homepage: http://bo.geekworld.dk Fidonet: 2:236/100

Fra : Jimmy

Dato : 22-10-02 15:17

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message

> Jeg tror du kan gøre det lettere, med iptraf.

iptraf ? Hva søren er det?

Mvh
Jimmy

Fra : Regin Larsen

Dato : 22-10-02 16:38

Jimmy wrote:
> iptraf ? Hva søren er det?

$ emerge -s iptraf
* net-analyzer/iptraf
Latest version available: 2.7.0
Latest version installed: [ Not Installed ]
Homepage: http://cebu.mozcom.com/riker/iptraf/

Regin

Fra : Michael Andreasen

Dato : 22-10-02 21:57

Regin Larsen wrote:
> $ emerge -s iptraf
> * net-analyzer/iptraf
> Latest version available: 2.7.0

Emerge?? Er det ikke noget Gentoo halløj? Eller findes det også til RH7.3
som spørgeren her har?

Michael
www.iptables.1go.dk <--- medudviklere søges

Fra : Kent Friis

Dato : 22-10-02 22:14

Den Tue, 22 Oct 2002 22:56:35 +0200 skrev Michael Andreasen:

>Emerge?? Er det ikke noget Gentoo halløj? Eller findes det også til RH7.3
>som spørgeren her har?

Den findes ikke på RedHat, men svaret passer godt nok til RedHat:

Kent
--
Motion: andet ord for "ondt i fødderne".