ALDI bærbare specifikationer
Fra : Nicolas Olsen

Dato : 22-10-02 13:01

Hej alle (der diskuterer bærbare computere i ALDI),

Efter at have læst alle indlæg omkring Aldi og deres bærbare tog jeg kontakt
til Medion og fik svarene som jeg vist ikke er den eneste der kan få glæde
af (blot underes jeg over at der i reklamen står 4 * USB, mens der her står
2 * USB)

Tilsidst i mit indlæg kan læses det første svar med udspecifikationer på
mange af delene;men først hvad jeg spurgte om efterfølgende:

"Det jeg egentligt gerne ville vide noget om var batteri levetiden, max.
skærmopløsning og om processoreren er en såkaldt mobile version, der skulle
gøre varmeudviklingen mindre?.
Samtidig ville jeg også gerne vide hvor lang tids garanti I giver på de
bærbare (Aldi Tyskland har jeg hørt der er alt fra 24 til 36 måneders
garanti)."

Svar fra Medion:
"Gennemsnits batteritiden på vores bærbare ligger på omkring 2 timer, jeg
kan dog forestille mig at denne model ikke vil den allerhøjeste batteri tid
pga af specifikationerne.

Skærmen på den bærbare kan klare 1024*768 og ekstern skærm op til 2048*1536
Processoren er ikke en mobile, da der endnu ikke er lavet en mobile p4
2,53ghz, hvilket betyder en højere varme udvikling og derfor større behov
for køling.

Du har 2 års garanti, med mulighed for at købe ekstra total garanti - samt 2
års gratis hotline

Håber dette besvarede dine spørgsmål"

Nedenstående er fra det første svar jeg fik:

Processor:
Intel pentium 4 - 2.53GHz processor. 512 KB Second Level Cache og 533 MHz
Front Side Bus

Ram:

Siemens 256 MB DDR RAM PC2100 (Max 1024MB)

Harddisk:

Hitachi 40GB 4200rpm DK23DA-40F (Ingen mulighed for opgradering.)

Hastighed på harddisk

- Averrage seek time 13ms.

- Interface: 44-pin ATA-5

- Data Transfer Rates: 100MB/s (UDMA)

- Average Seek Times: 13ms

- Buffer Size: 2MB

- Rotational Speed: 4200rpm

Grafikkort:

GeForce4 Grafikkort med 64MB RAM med TV out. AGP x 4

- Video In / Out

TV-Out - JA - Se screenshots her.

TV-In - Nej

DVD/Brænder drev:

Combo-drev ( CD-skrivning 16x - CD genskrivning 10x - DVD-læsning 8x -

CD-læsning 24x )

QSI SBW-161

Skærm:

15" TFT XGA Color Display

Netkort:

10/100 Mbit Fast-Ethernet Lan

Modem:

56k modem

CREATIX MODEM MINIPCI CTX708_V1 EU

Lydkort: JA

Batteri: Akku Li-Ion 4000 mAh M29x

Interfaces:

1 x Parallel Port ( EPP/ECP )

1 x Mikrofon

2 x PCMCIA type II

2 x USB

1 x Line out

1 x Line in

1 x External monitor

1 x RJ-11 ( Modem )

1 x RJ-45 ( LAN )

1 x PS/2

1 x FIR

1 x serial

1 x TV-Out ( S-Video )

Software:

Microsoft Windows XP Home Edition, Product Recovery

Nero Burning Rom 5,5 OEM version

Cyberlink PowerDVD OEM version

Microsoft Works Suite 2002

Application & Support CD Part. no:

- Power DVD ver.

- VideoLive Mail ver.

- Power Director ver.

- Musicmatch ver.

Medion Power Cinema CD Key: MV48129K94339387

Tilbehør:

Batteri P/N:

AC-Adapter: P/N: