Hvordan skedulerer man en stored procedure~
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 22-10-02 11:43

Hej alle,

på min SQL2000srv skal jeg køre en bestemt stored procedure (UPDATE) på et
bestemt tidspunkt (kl 23:55). Kan jeg bruge en trigger eller er der et
skeduleringsværktøj i SQL2000srv som jeg kan bruge i stedet for?

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 12:38

Klaus Ambrass skrev:

> på min SQL2000srv skal jeg køre en bestemt stored procedure
> (UPDATE) på et bestemt tidspunkt (kl 23:55).

> Kan jeg bruge en trigger

Nej. En trigger udløses af en handlingsforespørgsel - ikke på et
bestemt tidspunkt.

> eller er der et skeduleringsværktøj i SQL2000srv som
> jeg kan bruge i stedet for?

Ja. I Enterprice Manager kan du vælge "new job" under management.
Der er også en create job wizard.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-10-02 18:49

Som svar på skriblerier forfattet af Jens Gyldenkærne Clausen

> Ja. I Enterprice Manager kan du vælge "new job" under management.
> Der er også en create job wizard.

Husk at SQL Server Agent skal køre ellers dutter det ikke
Man kan også kalde osql.exe med et sql-script som parameter via WinAT

mvh/Peter Lykkegaard