Ombytningsretten?!
Fra : Andrew

Dato : 21-10-02 22:35

Hej

Jeg har købt en skærm hos SHG som jeg tror er defekt (overslag i en spole
(=summen) og muligvis fejl i det horisontale korrektionskredsløb). Jeg vil
derfor gerne have en ny istedet for at få den repareret som kan tage MANGE
dage (måske uger).

Ombytningsretten lyder:

"Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve at få ombyttet en vare i stedet for
at acceptere sælgers tilbud om at få varen repareret. Det var omvendt indtil
1 januar 2002. Men der er et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun
kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige
omkostninger i forhold til at reparere."

Men hvordan skal det sidste forstås?: "Forbrugeren kan kun kræve ombytning,
hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til
at reparere."

SHG kan jo til enhver tid komme og sige at de IKKE vil ombytte fordi DE
mener at det påfører dem uforholdsmæssige omkostninger, og så kan jeg jo
hoppe og springe uden at det rager dem en disse.

Hvordan skal den fortolkes HELT præcist???

Mvh Anders

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-10-02 23:08

"Andrew" skrev:
> Hvordan skal den fortolkes HELT præcist???

Når du insisterer på at det skal være HELT præcist - så er gruppen
news:dk.videnskab.jura et meget bedre sted at spørge.

Mvh, Lars

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-10-02 06:05

Andrew,

> [...]
> derfor gerne have en ny istedet for at få den repareret som kan tage MANGE

Desværre kan jeg ikke hjælpe, men kan blot fortælle dig min erfaring med
SHG.dk.

De levere lynhurtigt og igennem hele salgsperioden er det godt at handle hos
dem, men så hører alt godt op.

Jeg har et defekt grafikkort som jeg gerne ville have bytte, men næh nej!
Den skulle laves i stedet. Det var før sommerferien og jeg har endnu ikke
hørt fra dem. De henviser hele tiden til deres latterlige RMA side, hvor der
står at den er sent til leverandør. Det er total latterligt! Der er absolut
ingen hjælp at hente og det er pisse ligeglade.

Jeg handler sgu' aldrig ved dem igen. Jeg købte for ca. kr. 17.000, men det
er de sgu' ligeglade med :(.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Glenn
E-Mail: tyranno@mail.ikasths.dkREMOVETHIS
ICQ# 3806586

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 22-10-02 08:20

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> Jeg har købt en skærm hos SHG som jeg tror er defekt (overslag i en spole
> Ombytningsretten lyder:

Det er utroligt som du bliver ved at være Off-Topic. Skærme hører til i
dk.edb.hardware.skaerm og juridiske spørgsmål hører til i dk.videnskab.jura

Og smut så tilbage til børnehaven med dig...

FUT:dk.admin.netikette

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : jbh

Dato : 22-10-02 10:28

Held og lykke med SHG

Det tog mig 2 mdr og 6 dage inden jeg fik penge igen for et bundkort de ikke
kunne rep ( og mindst 20 mails - for telefon er ikke brugbart hos SHG).

Boie

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-10-02 12:53

> [...]
> derfor gerne have en ny istedet for at få den repareret som kan tage MANGE

Hvad er det for en skærm, nogle skærme er fra fabrikken elendige og har
denne summen. På nogle skærme kan man fx. høre når man bevæger musen. Prøv
evt. google og se om du kan finde reviews af skærmen, for måske at se om det
bliver nævnt, ellers er den jo defekt og skal byttes som du selv nævner.

VH
Peter

Fra : Andrew

Dato : 22-10-02 13:21

> [...]
det
> bliver nævnt, ellers er den jo defekt og skal byttes som du selv nævner.

Det er en LG Flatron 795FT plus.

Den summer og så presser den den højre 1/10 af skærmen sammen, hvuilket
kunne være pga fejl i det horisontale korrektionskredsløb

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 22-10-02 13:45

> Det er en LG Flatron 795FT plus.
>
> Den summer og så presser den den højre 1/10 af skærmen sammen, hvuilket
> kunne være pga fejl i det horisontale korrektionskredsløb

Hmmm, den kører ikke i en frekvens den ikke kan klare? Ellers ER den defekt
og skal ombyttes, for det er ellers en glimrende skærm

VH
Peter

Fra : Uni Bull

Dato : 22-10-02 16:11

"Peter Tønnesen" <peto@privat.dk> wrote in message
> for det er ellers en glimrende skærm

Der dog alt for hurtigt bliver uskarp....
--
Uni Bull
Sådan har jeg støjdæmpet min computer: http://uni.bull.homepage.dk

Fra : Thomas hansen

Dato : 22-10-02 17:04

> [...]
> hoppe og springe uden at det rager dem en disse.
>
> Hvordan skal den fortolkes HELT præcist???

Hej Anders

Jeg har lige som andre herinde haft dårlige erfaringer med SHG ift. at få
byttet defekt HW. Jeg har lige nu 2 psu'er liggende hos dem. De var begge
defekte ved monteringen hos mig. Jeg sendte dem retur den 20/9 og jeg har
stadig ikke fået nogel nye. Til trods for at jeg har skrevet til dem
ustandseligt for at få et svar. Det eneste de har svaret er at de den 15710
er sendt til deres leverandør. Om det så skal betyde at jeg skal vente til
psuerne har været i Asien og retur ved jeg ikke.

/Thomas

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 22-10-02 18:59

Thomas hansen,

> Om det så skal betyde at jeg skal vente til
> psuerne har været i Asien og retur ved jeg ikke.

....eller måske en tur til Mars. Det vil ikke overraske mig, hvis du
overhovedet ikke får dem retur.

Det er ufatteligt, hvordan et firma kan slippe godt af sted med den form for
fusk! Det er dybt grotesk og latterligt.

Desvæære koster vidst kr. 500 at henvende sig til forbrugerklagenævnet med
sig sag. Det er trods alt en slat penge.

Gad vide om det hjælper at møde fysisk meget sur og højrystende op?

Fra : Devast8or

Dato : 22-10-02 20:38

Jeg mener kun det koster 80 kr. Men varen skal koste over 500 kr.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin

Dato : 22-10-02 22:40

> Gad vide om det hjælper at møde fysisk meget sur og højrystende op?

Det _kan_ virke.. Gjorde jeg engang da de mente at en hd jeg havde haft i en
uge skulle sendes til leverendør. var anden hd i samme serie der gik op i
røg for mig. (wd 20gb) så jeg blev meget bitter over at skulle til at vente
3 uger på en ny hd. Stod og råbte af en teknikker i nogle minutter, og endte
med at jeg måtte se mig tilfreds med et tilgodebevis. Købte så en 75GXP der
her holdt 18 måneder uden mislyde, køling eller noget som helst, og den er
endda monteret lige over min psu.
Men shg skulle hænges for deres serviceniveau, ingen tvivl om det..

Men for at komme tilbage til skærmen.. Hvis det er under 14 dage siden du
købte den og det var som postordre, så er der intet problem med noget som
helst, bare returner den.

-Martin