Debian: Installere 2.5.39
Fra : Michael Andreasen

Dato : 21-10-02 21:57

Er der en måde at installere en Debian fra bunden med f.eks. 2.5.39 kernel?

Årsagen skal findes i min raid controller som tilsyneladende er med i denne
kernel.

Der findes vist også en patch, men hvordan i hulen skal man gøre det, når
man ikke kan installere noget som helst på maskinen,
siden Debian ikke vil genkende min raid?

Gode råd er dyre???

Michael Andreasen

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-10-02 22:25

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> Er der en måde at installere en Debian fra bunden med f.eks. 2.5.39 kernel?

Der findes ingen officiel måde. Måske er det muligt at flække en
boot-disk sammen, der bruger 2.5.39.

Jeg vil dog absolut ikke anbefale det hvis du for det første ikke selv
er i stand til at gøre det og for det andet har lyst til at dit system
ikke virker af mystiske grunde.

2.5.X er udviklingskerner og ikke særlig velaprøvet.

> Gode råd er dyre???

500kr, tak.

Vil du have et kontonummer det kan indbetales på eller skal det
trækkes over dit ADSL-abonnement (koster et mindre gebyr).

--
Peter Makholm | We constantly have to keep in mind why natural
peter@makholm.net | languages are good at what they're good at. And to

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-10-02 23:05

Peter Makholm wrote:

kernel?

> 2.5.X er udviklingskerner og ikke særlig velaprøvet.

Jeg vil faktisk stærkt fraråde det. Der er adskillige problemer i
2.5-serien; flere drivere som ikke fungerer (nogle kan ikke engang
oversætte) og den bryder ind imellem helt ned.

/Rasmus

Of all the things I've lost I miss my mind the most.
- Ozzy Osbourne

Fra : Michael Andreasen

Dato : 21-10-02 23:10

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> Der findes ingen officiel måde. Måske er det muligt at flække en
> boot-disk sammen, der bruger 2.5.39.

Det er da værd at undersøge hvordan man gør sådan noget.

> Jeg vil dog absolut ikke anbefale det hvis du for det første ikke selv
> er i stand til at gøre det

Det kunne jeg måske blive - hvis jeg forsøger hårdt nok

> g for det andet har lyst til at dit system
> ikke virker af mystiske grunde.

Tjaae... Det siger folk også konstant om /unstable - og ja der har da været
lidt problemer, men SID/KDE3.03 kørte fint hos mig.

> 500kr, tak.
> Vil du have et kontonummer det kan indbetales på eller skal det
> trækkes over dit ADSL-abonnement (koster et mindre gebyr).

Ja det er jo derfor det ikke kostede mere end 500 kr.. for sådan et dårligt
råd Gode råd er *jo* dyre.

--- Tak for input

Michael Andreasen
Generer iptables via web: www.iptables.1go.dk --> iptables hajer søges til