MS Windows
briani 27239
Upgrade CD fra Win98 til Win98SE.
Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-10-02 21:30

Er det noget der kan købes, eller skal jeg igennem en helt ny installation
af Win98SE, samt geninstallering af diverse applikationer, efter at have
slettet harddisken med FDISK?

/Mark.

Fra : Morten C

Dato : 21-10-02 21:40

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> wrote in message
> Er det noget der kan købes, eller skal jeg igennem en helt ny installation

Det er noget der kan købes og downloades.
Dog, hvis du vælger at downloade, får du ikke ICS (Internet Connection
Sharing) med

Det står svjv på forsiden af windowsupdate.microsoft.com

//MortenC

Fra : Mark Sandberg

Dato : 21-10-02 22:35

> Det står svjv på forsiden af windowsupdate.microsoft.com

Hvad betyder svjv ?

Du har vel ikke et link til et sted jeg kan købe en dansk Win98 SE upgrade
version. Jeg kan kun finde OEM Fuld versionen.

/Mark.

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 10:39

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder svjv ?

så vidt jeg ved.

Er der nogen speciel grund til at du vil have SE.
Der er jo ikke den store forskel.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Mark Sandberg

Dato : 22-10-02 14:28

> Er der nogen speciel grund til at du vil have SE.
> Der er jo ikke den store forskel.

Firewire til digital foto og video er grunden.

/Mark.

Fra : Morten C

Dato : 22-10-02 21:33

> Hvad betyder svjv ?

Så Vidt Jeg Ved :)

> Du har vel ikke et link til et sted jeg kan købe en dansk Win98 SE upgrade
> version. Jeg kan kun finde OEM Fuld versionen.

Her må jeg nok være dig svar skyldig lige pt, da jeg sidder ved en
w2k-maskine.
Jeg skal prøve i morgen på jobbet - hvis jeg husker det *S*

//MortenC

Fra : Morten C

Dato : 23-10-02 19:50

"Morten C" <helsingborg@__my4ever.dk> wrote in message

> Jeg skal prøve i morgen på jobbet - hvis jeg husker det *S*

Og mindsandten om jeg ikke fik det gjort

https://order4.microsoft.upgrade.com/scripts/startwin98se.asp

//MortenC

Fra : Steen Alexandersen

Dato : 22-10-02 21:15

Jeg fandt et sted hvor du kan købe win98se opg.
http://www.jodata.dk/software.asp

Hilsen
Steen

Fra : Morten C

Dato : 22-10-02 21:34

"Steen Alexandersen" <steen.alexandersen@stofanet.dk> wrote in message
> Jeg fandt et sted hvor du kan købe win98se opg.
> http://www.jodata.dk/software.asp

Det er ikke den rigtige
-Og da slet ikke til den pris :(((

Alternativt, ring til M$ 44890100 og spørg efter at købe en SE-upgrade til
win98

//MortenC

Fra : LarsS

Dato : 22-10-02 22:28

> [...]
> -Og da slet ikke til den pris :(((
>
> Alternativt, ring til M$ 44890100 og spørg efter at købe en SE-upgrade til

Helt rigtigt. Jeg købte i sin tid en fra MS. Blev tilsendt.
Kostede et sted mellem 130 og 170,-

/LarsS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-10-02 23:02

Tue, 22 Oct 2002 23:27:35 +0200, skrev "LarsS"
<sidenius@kabelnettet.dk>:

>Helt rigtigt. Jeg købte i sin tid en fra MS. Blev tilsendt.
>Kostede et sted mellem 130 og 170,-

Det var da vidst kun de opdateringer, du alligevel kunne hente
via Windows Update.

Det eneste man ikke kan hente via Windows Update er
Internetdeling og har man ikke brug for det, så kan jeg ikke se
nogen grund til at opgradere fra Win 98 til 98SE.

Fra : LarsS

Dato : 23-10-02 07:56

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> Internetdeling og har man ikke brug for det, så kan jeg ikke se
> nogen grund til at opgradere fra Win 98 til 98SE.

Nej, det er komplet update fra win98 til win98SE (inkl.
internetdeling). Og win96SE er MEGET bedre end
win98, det kan jeg huske jeg konstaterede, IMO er
det absolut en god ide at opdatere.

/LarsS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-10-02 11:14

Wed, 23 Oct 2002 08:55:52 +0200, skrev "LarsS"
<sidenius@kabelnettet.dk>:

>Og win96SE er MEGET bedre end
>win98, det kan jeg huske jeg konstaterede,

På hvilke punkter er 98SE bedre?

Fra : LarsS

Dato : 23-10-02 12:29

Knud Gert Ellentoft skrev:

> På hvilke punkter er 98SE bedre?

Det ka jeg da ikke længere huske... men det er forbedret
hele vejen: dialogboxe, menuer, understøttelse af lyd- og
billed-kort, printere, USB, osv. 98 husker jeg som midt
mellem 95 og 98SE. Jeg er osse stødt på programmer
som IKKE anbefales til 95&98, minimum er 98SE, lissom
drivere for et af mine lydkort, EWX 24/96, findes i een
udgave for win95&98 og en anden (og bedre) for Win98SE,
ME, 2000 og XP.

/LarsS