hp scanjet 4100c
Fra : Poul Petersen

Dato : 21-10-02 20:47

Hej alle
Jeg har installeret windows xp professionel og nu virker min scanner ikke.HP
Scanjet 4100C.
Mit software ken ikke køre med windows xp.
Skal jeg ud og købe ny scanner eller er der en af jer, som har en løsning.
På forhånd tak.
Poul Petersen
pog@2get2net.dk

Fra : Søren Friis

Dato : 21-10-02 21:15

> Skal jeg ud og købe ny scanner eller er der en af jer, som har en løsning.

Du kan hente en ny software på HP's hjemmeside (den til w2k virker)... Jeg
mener det fylder omkring 25 MB.
Du kan også bare vælge at nøjes med den indbyggede support i XP... Der
mangler dog nogen væsentlige funktioner.

http://h20015.www2.hp.com/en/softwareDownloadIndex.jhtml?reg=&cc=&softitem=s
j398en&prodId=hpscanjet47301&lc=en&sw_lang=en

/SF

Fra : Torben Nielsen

Dato : 21-10-02 21:17

> Mit software ken ikke køre med windows xp.
> Skal jeg ud og købe ny scanner eller er der en af jer, som har en løsning.

Du kan sagtens benytte scanneren uden at installere den
medfølgende software. Jeg synes faktisk at det program der følger
med WinXP til at hente billeder fra scannere og kameraer er
ganske udmærket. Bemærk at mange kontor- og grafikprogrammer også
selv kan hente billeder ind fra scanneren.

Jeg har dog engang fundet programmer og patches til de programmer
der følger med (har selv samme scanner) der kunne få dem til at
virke under Win2k, mon ikke de også virker under WinXP? Nu er det
selvfølgelig så lang tid siden, at jeg ikke kan huske hvilke
patches og programmer, men jeg kan se at der kun er 2 ting at
vælge mellem på HP's hjemmeside (www.hp.dk). Så hvis du absolut
vil bruge HP's programmer så kan du starte dér.

Mvh.
Torben

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 21-10-02 22:40

"Poul Petersen" <pog@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mit software ken ikke køre med windows xp.
> Skal jeg ud og købe ny scanner eller er der en af jer, som har en løsning.

Der skal trylles lidt hvis du skal bruge HP originale CD-rommer.

Først installeres CD-Rom 1.05 (tror jeg den hed) med W2k support.
Når PC'en er genstartet installeres CD-Rom 1.00 (uden W2k support) ved hjælp
af stifinder. Den ene af de to setup exe-filer kan køres.

Når det er gjort virker det !

Årsagen til denne tåbelige installation er at der på CD-rom 1.05 ligger en
fil i version 0.9 og den dutter ikke. Den ligger derimod i version 1.0 på
den gamle CD-rom, og så overskrives den forkerte fil og de andre beholdes.

Jeg ved desværre ikke hvilken fil det er, men hvis du finder ud af det kan
jeg sende dig den.

Jeg har set et fix hos HP, så de kender fejlen, men har vist ikke ment at
den var værd at rette.

Jeg havde faktisk den fornøjelse at lade al min galde gå ud over en venlig
HP dame der ringede og spurte om jeg var tilfreds med HP's support. Nej det
var jeg ikke, for de havde ikke leveret den CD jeg havde bestilt to måneder
tidligere, og skidtet virkede ikke.
Vi blev heldigvis ikke uvenner for hun sendte mig CD-1.05 uden beregning.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk