Gået kold i et Javascriptog selectboks
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 21-10-02 19:29

Jeg har en form hvor jeg har en selectboks

Derefter har jeg et javascript som kommer indhold i selectboksen

for (var i = 0; i < ptype.length ; i++)
{
document.opret.test.options[i] = new Option(ptype[i])
}

Det virker helt fint.

Men nu vil jeg så gerne have den selected på den som er valg.

Eksempelvis er der 6 valg
test1
test2
test3
test4
test5
test6

Men når der skal rettes stå der test3 i databasen, den vil jeg så gerne have
selected (resultatet fra databasen, bliver enten skrevet i et skjult felt,
eller direkte i scriptet via ASP, hvilket ikke er noget problem.

Problemet er hvordan jeg selected en værdi

Allan Bach

Fra : Kristian Hansen

Dato : 22-10-02 08:11

"Allan Schuster Bach" <newskonto@schuster.dk> wrote in message
> Men nu vil jeg så gerne have den selected på den som er valg.

Hej !

Du kan markere et element således:
document.opret.test.options[i].selected = true;

-kristian-

--
www.xhtml-online.dk - fordi fremtiden starter med X