Faldende temperatur efter BIOS opdatering ~
Fra : "

Dato : 21-10-02 17:41

Har for nyligt opdateret BIOS på mit A7V333 fra v. 1006 til 1014, og har
oplevet et fald i temperaturen på 7-8 grader (målt med Asus Probe).

Er der nogle der kan bekræfte at der er tale om et egentligt temperatur
fald, eller måler den bare anderledes ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-02 18:05

"<-= KG =->" <Garmer83@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> oplevet et fald i temperaturen på 7-8 grader (målt med Asus Probe).
>
> Er der nogle der kan bekræfte at der er tale om et egentligt temperatur

Uden at vide det, vil jeg gætte på at det er for at kompensere for de grader
ASUS kortet viser for meget

Fra : Peter Anskjær

Dato : 21-10-02 22:27

On Mon, 21 Oct 2002 18:40:47 +0200, "<-= KG =->"
<Garmer83@hotmail.com> wrote:

> [...]
>oplevet et fald i temperaturen på 7-8 grader (målt med Asus Probe).
>
>Er der nogle der kan bekræfte at der er tale om et egentligt temperatur

Det skyldes, at dit board er gået fra at måle med proben til at måle
med den interne diode i cpu. Jeg husker ikke om der var et reelt fald
da jeg opdaterede, men der er i hvert fald forskel på de 2
temperaturer. Personligt synes jeg diodetemp bevæger sig meget lidt.
Men med mbm5 kan du måle begge temperaturer, og ja, der er en forskel
på omkring 5-7 grader og nogle gange lidt mere.

Mvh
Peter

Fra : Uni Bull

Dato : 22-10-02 16:08

"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> wrote in message
> [...]
> med den interne diode i cpu. Jeg husker ikke om der var et reelt fald
> da jeg opdaterede, men der er i hvert fald forskel på de 2

....har AMD-processorer også indbygget probe?

Men det kan godt være et reelt temp.fald - der var også noget temp.-noget
ved nogle
af de gamle BIOS'er til A7V...
Kig evt. på http://www.a7vtroubleshooting.com/
--
Uni Bull
Sådan har jeg støjdæmpet min computer: http://uni.bull.homepage.dk

Fra : Peter Anskjær

Dato : 23-10-02 10:00

On Tue, 22 Oct 2002 17:08:01 +0200, "Uni Bull" <beklager@nojoy.her>
wrote:

>"Peter Anskjær" <anskjaer@(remove)omk.dk> wrote in message
>
>...har AMD-processorer også indbygget probe?

Ja, de nye XP har en diode indbygget, men jeg synes den måler som
vinden blæser (i hvert fald det jeg aflæser med MBM5).

Mvh
Peter

Fra : Kristian

Dato : 22-10-02 18:59

<Garmer83@hotmail.com> wrote:

> [...]
>oplevet et fald i temperaturen på 7-8 grader (målt med Asus Probe).
>
>Er der nogle der kan bekræfte at der er tale om et egentligt temperatur

Jeg kan kun bekræfte at det hjælper !
Jeg har længe haft problem med at min Idle var 69 grader og 100 % load
var 80-83 grader ( JEPS thats right )
har skiftet kølere 3 gange osv.
Opdateret bios : idle 54 grader 100 % load 69 grader !
Klar forbedring ! Osse på den varme som før var i
kabinettet kontra nu !
Just my 4 cents

Kristian