Bedste blæk printer?
Fra : JDJ

Dato : 21-10-02 17:37

Er der en der vil anbefale mig en rigtig god blæk printer?
Den skal bruges til udskrift af tekst på almindeligt papir og
til udskrift af fotografier på high glossy foto papir i "super kvalitet" -
altså 100 % fotorealistisk.

Kvalitet og driftsikkerhed er vigtigt
Prisen kan være op til et par tusinde DKK, (vis argumenterne er gode - måske
lidt mere)
Jeg vil gerne kunne "refile" den selv med blæk
USB-1 tilslutning
Jeg har ikke brug for trådløst interfase og udskrift på T-shirt
Den skal bruges til privat brug (altså forholdsvis få udskrifter)

Er HP stadig noget af det bedste der findes inden for blæk printere?
Hvad kan I anbefale mig?
Kan den slags evt. købes brugt? slides de meget?

håber en af jer har lidt personlige erfaring med ovenstående
på forhånd tak
--
Fjern "NEJ-TAK" i adressen ved e-mail svar
Med hilsen

Fra : Leony

Dato : 22-10-02 08:56

"JDJ" <Nyhedsgrupper@TdcAdslNEJ-TAK.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den skal bruges til udskrift af tekst på almindeligt papir og
> til udskrift af fotografier på high glossy foto papir i "super kvalitet" -

Sidder lige med en printertest fra PCplanet i hånden (hvordan du vurderer
kilden må du selv om).
Her er Canon S750 kåret til et godt køb i 2000 kr klassen.
Hurtigt og flot print samt en god økonomi.
Du kan læse mange reviews af printere her:
http://www.bonesreview.com/printer.shtml

> Jeg vil gerne kunne "refile" den selv med blæk

Det må du selv undersøge. Du kan jo være uheldig at garantien ryger ved
sådan en operation.
Canon S750 har separate blæktanke. Hvilket jeg ser som en økonomisk fordel.

> Kan den slags evt. købes brugt? slides de meget?

Det kan de sikkert.
Det kommer jo an på hvem der har haft den. Har den skrevet meget ud, er den
blevet vedligeholdt osv.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jens Kristoffer Niel~

Dato : 22-10-02 12:59

On Mon, 21 Oct 2002 18:36:46 +0200, "JDJ"
<Nyhedsgrupper@TdcAdslNEJ-TAK.dk> wrote:

> [...]
>Den skal bruges til udskrift af tekst på almindeligt papir og
>til udskrift af fotografier på high glossy foto papir i "super kvalitet" -
Det er der efterhånden mange, der kan klare. Bestandigheden af
farverne er til gengæld et andet problem - de er sjældent alt for
lysægte, og du skal regne med at måtte gentage udprintet engang
imellem, hvis det hænger på en væg.

>Kvalitet og driftsikkerhed er vigtigt
Nærmest direkte proportional med prisen.

>Prisen kan være op til et par tusinde DKK, (vis argumenterne er gode - måske
>lidt mere)
Så burde du kunne på en god kvalitet.

>Jeg vil gerne kunne "refile" den selv med blæk
Så du er ikke interesseret i fotorealistiske print. Kopifarver har
aldrig helt de samme egenskaber som de originale, så du får et
farvestik ved at bruge kopifarver - selv ved den sorte, da den indgår
i mange af de mørke toner.

>Den skal bruges til privat brug (altså forholdsvis få udskrifter)
Så er det vel heller ikke så stort et problem med blækket. Hvis du går
eftr en Canon, er der udskiftelige blæktanke - det giver lidt bedre
økonomi.

>Er HP stadig noget af det bedste der findes inden for blæk printere?
Faktisk kan man med en vis ret sige, det mere er afhængig af
printerens alder og pris. Der er ikke så stor forskel mellem Canon,
Epson og HP, at man kan komme med en entydig udtalelse.

>Hvad kan I anbefale mig?
Prøv at søge på Internettet. Du skal ikke spørge brugerne om det - de
kender sjældent mere end en eller to modeller, de har ikke nok
sammenligningsgrundlag. Der er anmeldelser af forskellige printere på
forskellige fotosites, hvor du kan finde en kritisk vurdering af
kvaliteten af udskriften.

>Kan den slags evt. købes brugt? slides de meget?
Jeg tror, at problemet mere er teknologisk udvikling - det, der blev
kaldt fotorealistisk for et par år siden, vurderes i dag som under
middel. Jeg er faktisk stadig glad for min Canon BJC6200, som dengang
blev rost for fotorealistisk udskrift - men i dag er håbløst bag af
dansen med sine 6 picoliter pr. dråbe. De bedste er nede på 2 idag.
Jeg har ikke fortrudt mit køb og jeg har haft glæde af den lige siden
- og af dens lave omkostninger.

/Kristoffer

Fra : Per.K

Dato : 22-10-02 16:01

> [...]
> på forhånd tak
> --
> Fjern "NEJ-TAK" i adressen ved e-mail svar

Hold dig langt væk fra refil metoden da det skader mere end det gavner.
For sker der noget med dyserne og det er pga refil blæk ryger din garanti
lige med det samme.
Se hellere på hvor dyr den er i drift med original blæk, og her er Canon en
af det store vindere.
Canon kører med 4 patroner som hver indeholder deres farve.
Løber man så f.eks tør for gul blæk kan man nøjes med at købe en gul farve
patron
og man er så kørende igen.
Sammenlignet har en HP ejer ikke den muglighed, da de kun kører med 2
patroner.
Løber en HP tør for gul blæk er man tvunget til at købe en ny farve patron
til trods af at der stadig er masser af de andre farver i, dette gør en HP
meget dyr i drift.
Prisen på blækken på de 2 er der også en himmelvid forskel på.
Til min Canon koster en patron ca. 70kr (sort eller farve, de koster det
samme)
Hvor derimod f.eks min fars HP er der 2 priser på, hvor naturligvis sort
farve
er den billigste (ca. 100kr) og farve patronen er den dyreste med næsten
140kr.

Tiltrods, begge printere har en flot udskrifts kvalitet.
Men en Canon er billigst i drift.

Venligst Per

Fra : Eh-Fniller

Dato : 23-10-02 10:48

Per.K wrote:

> [...]
> 140kr.
>
> Tiltrods, begge printere har en flot udskrifts kvalitet.

Howdy.

Canon har kørt en sag mod én af deres underleverandøre som lavede
blæk til dem.
Det viste sig at underlverandøren ændrede lidt i blækket når de solgte
det som "Refill". Det havde den dårlige side at mange printere stoppede
til med blækket.
Den artikel jeg læste det i beskrev oxo at andre printer fabrikanter
døjer med refill produkter da blækket ikke er i for god kvalitet og
kunderne derved kom tilbage og ville have erstatning for deres printer.

Kan kun anbefale at købe Canon printer da der kan gå længere tid mellem
tank udskiftning af de forskellige farve. Har oplevet op til 120 - 130
ark mellem hver farve.

Fra : Pita

Dato : 23-10-02 14:58

"Eh-Fniller" <en_skod@email.com> wrote in message
> Per.K wrote:

> Kan kun anbefale at købe Canon printer da der kan gå længere tid mellem
> tank udskiftning af de forskellige farve. Har oplevet op til 120 - 130
> ark mellem hver farve.

Ja min 880 har til tider op mod 500 ark

--
Pita