omformer mac-serielt til pc serielt kabel?
Fra : sune vuorela

Dato : 21-10-02 15:53

Crosspost d.e.mac og d.e.hardware, FUT ikke sat

Hejsa!

Jeg har købt mig en gammel psion series 3. Til den filgte der et
linkkabel til en mac. Sådan et rundt 8-pinstik....
dDen eneste forskel på kablet til pc og kablet til mac sulle være
stikket ude i enden. Så jeg ville høre, om noghen kendte til en
adapter mellem 8 pins serielt mac stik og så et 9 pins serielt
pc-stik.
Alternativet for mig vil være at begunde at klippe i mit kabel, men
det er jeg ikke eikker på at jeg vil, hvis der findes en forholdsvis
billig adapter.

På forhånd tak
--
Sune

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 22-10-02 03:23

sune vuorela wrote:

> [...]
>Alternativet for mig vil være at begunde at klippe i mit kabel, men
>det er jeg ikke eikker på at jeg vil, hvis der findes en forholdsvis

Er det et kabel med Mac ADB stik i den ene ende og seriel i den anden du
er ude efter så fåes de, prøv en teledanmark butik eller søg på nettet.
(har lige selv givet det sidste væk) :-\

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 06:12

Hej Henrik - og Sune

Som jeg læser Sunes indlæg, så er det et mellemled, der ændrer det 8-polede
Mac-stik til et seriel stik til PC.

Svjv. har Psion et helt specielt stik i kabinettet, så enten skal Sune have
fat i et helt kabel med det stik + et alm. fladt 9-bens seriel stik i den
ende, der går i PC'en.

Sune, prøv at ringe til Århus Radiolager, Sintrupvej i Brabrand, de er lidt
eksperter i alt, hvad der har med kabler og stik at gøre. Har de det ikke
færdiglavet, så kan de lave (næsten) alt... Og jeg mindes ikke at have set
et mellemled, der kan konvertere et Mac stik til et fladt
PC-parallel-/serielports stik.

mvh. Erik Richard