Test af PowerSupplies hos Onkel Tom!
Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 21-10-02 13:50

FUT: dk.edb.hardware

Hej alle!

Det har været diskuteret meget i grupperne her på det sidste med hensyn til
strømforsyningerne, så jeg synes i skulle kigge lidt på den test, der er på
tomshardware:

http://www.tomshardware.com/howto/02q4/021021/index.html

--
/H3nrik V! - Ivrig OverClocker.

A486DX4-133 @ 160 K6-233 @ 262 P75 @ 100 P90 @ 120
Dual P100 @ 133 P133 @ 166 P166 @ 200 P200MMX @ 225 PII-266 @ 333(2.5x133)
C300A @ 504 C366 @ 566 Dual C366 @ 550 C600 @ 1008 PIV1.6A @ 2.56

Fra : Ukendt

Dato : 21-10-02 14:45

"H3nrik V! [2670]" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ap0t75$erp$1@sunsite.dk...

> [...]
til
> strømforsyningerne, så jeg synes i skulle kigge lidt på den test, der er

Af interesse for os her i news:dk.edk.hardware.stoej bør måske specielt være
at Noise Magic power som er en Enermax udstyret med en Papst blæser, for at
dæmpe støjniveauet, rent faktisk døde under full load testen.

Måske det heraf kan konkluderes at en fabriksmonteret blæser normalt er er
dimensioneret til at klare full load belastningen - Og at man ved at montere
en blæser som flytter mindre luft også sænker PSUens maksimale full load
specifikationer.

Claus

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 21-10-02 22:52

OT: Er alle de maskiner du beskriver i din Footer aktuelle maskiner, eller
er det historie?

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 22-10-02 08:27

Rune Friis Jørgensen wrote:
> OT: Er alle de maskiner du beskriver i din Footer aktuelle maskiner,
> eller er det historie?

Det er min egen 'scrap-bog' i overclocking...! Den sidste burde dog rettes
til 1.6A @ 2.58...!

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 24-10-02 12:59

Den test er til at grine af - de har ikke selv lavet den, men købt den af PC
Professionel, der i den grad har gjort alt på den forkerte måde. Testen er
fuldkommen hen i vejret - og det er for øvrigt Verax selv der står bag den
(der pudsigt nok vinder testen). Jeg ved at Toms Hardware har tilkendegivet
dette, og arbejder på en ny artikel.

--

Mvh.Jesper Ryskin
-----------------------------

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 24-10-02 13:01

"Jesper Ryskin" <ryskin@webconsult.dk> wrote in message
> [...]
> selv der står bag den (der pudsigt nok vinder testen). Jeg ved at
> Toms Hardware har tilkendegivet dette, og arbejder på en ny artikel.

Interessant - det glæder jeg mig til at høre mere om...!

--
/H3nrik V! - OverClocker - fordi jeg kan!

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-10-02 13:54

> [...]
>(der pudsigt nok vinder testen). Jeg ved at Toms Hardware har tilkendegivet

I det hele taget fatter jeg ikke, folk overhovedet gider læse den
mands artikler - de test er foretaget på de mest elendige grundlag og
er sat totalt latterligt op.

Den test af PSU'er er så svagt lavet, at jeg vil vove påstanden, at
det ganske enkelt er det arveste lort han lægger ud på sine sider.

Han bedømmer jo ikke engang psu'erne individuelt, men lægger bare en
masse måleresultater ud på dem - til grin :(

--
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 24-10-02 22:50

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> I det hele taget fatter jeg ikke, folk overhovedet gider læse den
> mands artikler - de test er foretaget på de mest elendige grundlag og
> er sat totalt latterligt op.

Normalt finder jeg artiklerne temmelig saglige, men naturligvis skal alt
tages med et gran salt...!

> Den test af PSU'er er så svagt lavet, at jeg vil vove påstanden, at
> det ganske enkelt er det arveste lort han lægger ud på sine sider.

Hmmm... Oki...!

> Han bedømmer jo ikke engang psu'erne individuelt, men lægger bare en
> masse måleresultater ud på dem - til grin :(

Hér må jeg så være enig... Jeg har selv LeadMan PSU'en og da den bliver dømt
til at yde 426W mod de annoncerede 500W, ville jeg _meget_ gerne ha' en
udspecificering af hvilke linjer i PSU'en, der kan levere hvad---!

Der manglede måske også et par ord om at der på 3V3 faktisk er feedback fra
ATX-connectoren...!

--
/H3nrik V! - OverClocker - fordi jeg kan!